Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mitt nya quiver...idioti?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 455640" data-attributes="member: 49358"><p>det är det här som är dilemmat. EHP och VCT och Legend pro 05/06 (oranga) är väl skidor som liknar varandra väldigt mkt. Rätt hårda och ganska traditionell form. Dock så anser jag att den nya EHP 193 är så nära rev/rev man kan komma utan att vara det. Mao fortfarande bra på hardpack.</p><p></p><p>Samtidigt så har jag lite svårt att hitta ngn bra kombo som jag kan göra allt med. 1 par feta chargande skidor som går att tura med och ett par runt 100mm semi chargande skidor som ändå man kan jibba lite med och köra en del puder med.</p><p></p><p> Jag har redan ett par EHP men dom är på gränsen till att gå sönder på riktigt efter ca 70dagar hårt åkande och en och annan krash och haj. Dom har dessutom blivit betydligt mjukare än vad dom var från början. Dessutom så är tre par skidor way too much att lånka runt på...det håller jag med om.</p><p></p><p>Medan det alltid är kul med nytt men vågar som inte riktigt hoppa på den nya trenden med super feta skidor då jag känner att dom måste vara stabila nog att klara av varierade snöförhållanden, flyta bra i puder samt vara lätta nog att tura med.</p><p></p><p>Skulle det vara mer logiskt att ha ett par Prophete 130 och par vct 182?</p><p></p><p></p><p>Kanske även skall tilläggas att jag kan få tag i det nya quivret för 1300 USD ink frakt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 455640, member: 49358"] det är det här som är dilemmat. EHP och VCT och Legend pro 05/06 (oranga) är väl skidor som liknar varandra väldigt mkt. Rätt hårda och ganska traditionell form. Dock så anser jag att den nya EHP 193 är så nära rev/rev man kan komma utan att vara det. Mao fortfarande bra på hardpack. Samtidigt så har jag lite svårt att hitta ngn bra kombo som jag kan göra allt med. 1 par feta chargande skidor som går att tura med och ett par runt 100mm semi chargande skidor som ändå man kan jibba lite med och köra en del puder med. Jag har redan ett par EHP men dom är på gränsen till att gå sönder på riktigt efter ca 70dagar hårt åkande och en och annan krash och haj. Dom har dessutom blivit betydligt mjukare än vad dom var från början. Dessutom så är tre par skidor way too much att lånka runt på...det håller jag med om. Medan det alltid är kul med nytt men vågar som inte riktigt hoppa på den nya trenden med super feta skidor då jag känner att dom måste vara stabila nog att klara av varierade snöförhållanden, flyta bra i puder samt vara lätta nog att tura med. Skulle det vara mer logiskt att ha ett par Prophete 130 och par vct 182? Kanske även skall tilläggas att jag kan få tag i det nya quivret för 1300 USD ink frakt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mitt nya quiver...idioti?
Tillbaka
Topp