Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mitt tredje par?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1322601" data-attributes="member: 144594"><p>Det är ungefär så jag har uppfattat det. Plus att de nog är litet styvare än QST-serien - Unleashed har ett (1) begränsat lager metall som är smalare under bindningarna vilket är ganska ovanligt. Dock ej så maffiga som t ex Enforcer- och Anomaly-serierna och Völkl Mantra etc. Verkar närmare Rustler-serien i egenskaper.</p><p></p><p>Har tyvärr ej provåkt mina Unleashed 98 ännu och har litet glömt hur jag upplevde de Enforcer och QST jag provat. Jag gillade verkligen en litet smalare Anomaly som jag provåkt, men vågade inte gå på den serien i bredare modell. Rustler 9 var mitt andra val, hade nog blivit bra också.</p><p></p><p>Jag ville ha ett par bredare skidor än mina Deacon 80 att ta med som "enda skida" och eftersom det i ärlighetens namn blir mest pist (och jag är lycklig oavsett skidmodell när det snöar eller är fint strax utanför pisten) så försökte jag hitta en bred skida som carvar bra utan att vara ett godståg (min teknik har brister och jag blir inte yngre).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1322601, member: 144594"] Det är ungefär så jag har uppfattat det. Plus att de nog är litet styvare än QST-serien - Unleashed har ett (1) begränsat lager metall som är smalare under bindningarna vilket är ganska ovanligt. Dock ej så maffiga som t ex Enforcer- och Anomaly-serierna och Völkl Mantra etc. Verkar närmare Rustler-serien i egenskaper. Har tyvärr ej provåkt mina Unleashed 98 ännu och har litet glömt hur jag upplevde de Enforcer och QST jag provat. Jag gillade verkligen en litet smalare Anomaly som jag provåkt, men vågade inte gå på den serien i bredare modell. Rustler 9 var mitt andra val, hade nog blivit bra också. Jag ville ha ett par bredare skidor än mina Deacon 80 att ta med som "enda skida" och eftersom det i ärlighetens namn blir mest pist (och jag är lycklig oavsett skidmodell när det snöar eller är fint strax utanför pisten) så försökte jag hitta en bred skida som carvar bra utan att vara ett godståg (min teknik har brister och jag blir inte yngre). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mitt tredje par?
Tillbaka
Topp