Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mittmontera offpist skida - idiotiskt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iLd0tt0re" data-source="post: 1018811" data-attributes="member: 121682"><p>Jag kan inte svara för några av de skidor du räknar upp men jag köpte ett par K2 Obsethed begagnade som med mitt sulmått hamnade på +5 enligt K2:s skala (vilket jag tror är -2.5 från center). Trodde att jag skulle hamna alldeles för långt fram med tanke på min åkstil men jag trivdes rätt bra med dem. Möjligtvis hade de inte samma flyt som jag hade förväntat mig av en skida i den storleken men åkkänslan var bra. Monterade sedan om dem till +2.5 som ett experiment men jag tyckte inte alls att skidan blev bra då. Det kändes som om man hamnade i baksätet och skidan blev inte lika lekfull. Som tur är monterade jag inserts så bindningen skall ånyo till +5.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iLd0tt0re, post: 1018811, member: 121682"] Jag kan inte svara för några av de skidor du räknar upp men jag köpte ett par K2 Obsethed begagnade som med mitt sulmått hamnade på +5 enligt K2:s skala (vilket jag tror är -2.5 från center). Trodde att jag skulle hamna alldeles för långt fram med tanke på min åkstil men jag trivdes rätt bra med dem. Möjligtvis hade de inte samma flyt som jag hade förväntat mig av en skida i den storleken men åkkänslan var bra. Monterade sedan om dem till +2.5 som ett experiment men jag tyckte inte alls att skidan blev bra då. Det kändes som om man hamnade i baksätet och skidan blev inte lika lekfull. Som tur är monterade jag inserts så bindningen skall ånyo till +5. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mittmontera offpist skida - idiotiskt?
Tillbaka
Topp