Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mittmontera offpist skida - idiotiskt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1018817" data-attributes="member: 132445"><p>För att återkoppla, var planerar du att åka skidan? Sportlovsveckan i fjällen, december/januari i alperna eller japanskt puder? </p><p></p><p>Som nämns ovanför så ska man akta sig för att montera mitt på en hel del skidor, främst de som inte är helt(eller nästan helt) symmetriska. Jag själv känner rent spontant att om jag skulle åka (knä/midjedjupt)mittmonterat så skulle jag vilja ha riktigt mycket skida under foten(125mm+) och en massa rocker för att slippa tvingas kompensera med att trycka kroppen bakåt(hallå lårdjupt med mittmonterade CoreUpt Bangers..) fast det är hur jag känner. </p><p></p><p>Angående Marker Schizo så antar jag att de är som vilken bindning som helst fast att de är justerbara. Tänk dig som en hyrbindning fast mindre plast och bättre kvalité.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1018817, member: 132445"] För att återkoppla, var planerar du att åka skidan? Sportlovsveckan i fjällen, december/januari i alperna eller japanskt puder? Som nämns ovanför så ska man akta sig för att montera mitt på en hel del skidor, främst de som inte är helt(eller nästan helt) symmetriska. Jag själv känner rent spontant att om jag skulle åka (knä/midjedjupt)mittmonterat så skulle jag vilja ha riktigt mycket skida under foten(125mm+) och en massa rocker för att slippa tvingas kompensera med att trycka kroppen bakåt(hallå lårdjupt med mittmonterade CoreUpt Bangers..) fast det är hur jag känner. Angående Marker Schizo så antar jag att de är som vilken bindning som helst fast att de är justerbara. Tänk dig som en hyrbindning fast mindre plast och bättre kvalité. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
mittmontera offpist skida - idiotiskt?
Tillbaka
Topp