Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
mittmonterade bindningar i offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_torkelson" data-source="post: 496341" data-attributes="member: 34051"><p>Din åkning blir absolut lidande med mittmonterat. Så fort det inte är vindpackat så måste du börja hänga bakåt. Detta ökar med snödjup och med farten. Nu skall jag erkänna att jag inte åkt på något bredare än Salomon Pocket Rocket som varit mittmonterat. Detta var dock ingen höjdare när farten ökade. Hur tex ett par mittmonterade Atomic Thug beter sig kan jag inte svara för. Dock vet jag att det inte är så kul att behöva oroa sig för att stompa en landing pga oro för en face plant. Naturligtvis går det bra att åka på skidor monterade i mitten men det vore inte mitt val för en heli vecka i Monashee. det korta svaret på din fråga, Ja det kommer bli jobbigt. Jobbigare och jobbigare blir det ju djupare och fortare du vill åka. Men det går.</p><p></p><p>T-son</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_torkelson, post: 496341, member: 34051"] Din åkning blir absolut lidande med mittmonterat. Så fort det inte är vindpackat så måste du börja hänga bakåt. Detta ökar med snödjup och med farten. Nu skall jag erkänna att jag inte åkt på något bredare än Salomon Pocket Rocket som varit mittmonterat. Detta var dock ingen höjdare när farten ökade. Hur tex ett par mittmonterade Atomic Thug beter sig kan jag inte svara för. Dock vet jag att det inte är så kul att behöva oroa sig för att stompa en landing pga oro för en face plant. Naturligtvis går det bra att åka på skidor monterade i mitten men det vore inte mitt val för en heli vecka i Monashee. det korta svaret på din fråga, Ja det kommer bli jobbigt. Jobbigare och jobbigare blir det ju djupare och fortare du vill åka. Men det går. T-son [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
mittmonterade bindningar i offpist?
Tillbaka
Topp