Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
mittmontering???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 100233" data-attributes="member: 32948"><p>Mittmontering gör det lättare att landa och åka fakie. Ska tydligen underlätta när man snurrar i luften eftersom viktfördelningen blir symmetrisk. Bakmontering ger roligare åkning i alla andra förhållanden. Mittmontering är väl mest intressant om man åker mycket park eller om man bara har sina twintips i parken. </p><p></p><p>Personligen så anser jag att mittmontering på twintips inte ger sämre egenskaper vid piståkning, eftersom skidans profil har en framflyttad mittpunkt. Vid puderåkning sjunker man dock som en sten om man inte har lagt blyhagel i bakfickan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 100233, member: 32948"] Mittmontering gör det lättare att landa och åka fakie. Ska tydligen underlätta när man snurrar i luften eftersom viktfördelningen blir symmetrisk. Bakmontering ger roligare åkning i alla andra förhållanden. Mittmontering är väl mest intressant om man åker mycket park eller om man bara har sina twintips i parken. Personligen så anser jag att mittmontering på twintips inte ger sämre egenskaper vid piståkning, eftersom skidans profil har en framflyttad mittpunkt. Vid puderåkning sjunker man dock som en sten om man inte har lagt blyhagel i bakfickan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
mittmontering???
Tillbaka
Topp