Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mjölksyra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6513" data-attributes="member: 10565"><p>Halloj!</p><p></p><p>Jo, jag tänkte bara kommentera detta ämne lite grann.</p><p>Det hela går ju inte ut på att försöka undvika mjölksyran, då åker man ju inte hårt nog (citat tidigare inlägg av LoBoMan).</p><p>Det man är ute efter är att höja sin mjölksyra tröskel. D.v.s klara av hårdare arbete utan att mjölksyra uppkommer.</p><p></p><p>Någon direkt mjölksyraträning skulle jag inte rekomendera. Med sådan träning tränar man mest upp sitt psyke att stå ut med syran. (detta gäller i alla fall för mej)</p><p>Jag skulle istället köra riktig konditionsträning. Mycket cykel och löpning. Även benstyrka, ej nödvändligtvis med vikter. Bra träning för att höja sin mjölksyra tröskel är t.ex backintervaller. Spring så fort och så långt att Du inte får mjölksyra, men nästan!. Detta gör att Du successivt tål mer arbete utan att få mjölksyra.</p><p></p><p>Och så det kanske viktigaste av mina tips: Lyssna på din kropp när Du tränar. Den säger mycket mer än en pulsklocka eller ett tidtagarur.</p><p></p><p>Tack för ordet.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6513, member: 10565"] Halloj! Jo, jag tänkte bara kommentera detta ämne lite grann. Det hela går ju inte ut på att försöka undvika mjölksyran, då åker man ju inte hårt nog (citat tidigare inlägg av LoBoMan). Det man är ute efter är att höja sin mjölksyra tröskel. D.v.s klara av hårdare arbete utan att mjölksyra uppkommer. Någon direkt mjölksyraträning skulle jag inte rekomendera. Med sådan träning tränar man mest upp sitt psyke att stå ut med syran. (detta gäller i alla fall för mej) Jag skulle istället köra riktig konditionsträning. Mycket cykel och löpning. Även benstyrka, ej nödvändligtvis med vikter. Bra träning för att höja sin mjölksyra tröskel är t.ex backintervaller. Spring så fort och så långt att Du inte får mjölksyra, men nästan!. Detta gör att Du successivt tål mer arbete utan att få mjölksyra. Och så det kanske viktigaste av mina tips: Lyssna på din kropp när Du tränar. Den säger mycket mer än en pulsklocka eller ett tidtagarur. Tack för ordet..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mjölksyra!
Tillbaka
Topp