Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mjölksyra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6515" data-attributes="member: 10565"><p>Hej igen!</p><p>Jag är inte bara freerider utan även innebandycoach och i den sporten har vi väääääldigt lång försäsong. Lite tipps skall du få av mig. Obs vi kör inte så här eftersom vissa delar av den här träningen motverkar vårt syfte.</p><p></p><p>1) Kör distans till att börja med ca. 5mil i veckan uppdelat på 5-6 pass. Detta kör du ca en månad, du vill väl inte bli långdistansare</p><p></p><p>2) Parralellt kör du 3 styrkepass i veckan, splitta träningen och kör inte för mycket ben i detta skede, bara lätta benpass.</p><p></p><p>3)Nu kör du kortare intervaller 5km i högt tempo, 3ggr i veckan. Lasta på ordentligt i benövningarna fortsätt att köra överkropp du behöver en stark bål för att kunna köra skiten ur dina polare!!!. ca 1-2månader.</p><p></p><p>4)Starta backträningen, </p><p>-värm upp med ca 20 min löpning. </p><p>-leta upp en brant backe 30-40m lång som planar av på toppen, spring som ett svin uppför stanna inte på toppen utan fortsätt en bit (maxfart hela vägen)gå ner och kör direkt ca 6-7 upprepningar. </p><p>-Jogga ett tag sedan kör du baklänges i nästa backe (träna framsidan)6-7 reps. </p><p>-Jogga ett tag sedan kör du skridskohopp i svagt motlut 6x25m. </p><p>-Jogga ett tag sedan kör du grodhopp (gå inte djupare än 90 grader)6x15m. </p><p>-sedan joggar du ner. </p><p>-Fortsätt att köra styrke hela säsongen.</p><p>-Försök jogga 3 ggr även under säsong!</p><p></p><p>REN MJÖLKSYRETRÄNING ÄR HELT FÖRKASTLIGT OM DU INTE KÖR LÄNGDÅKNING.</p><p>Vill du ändå köra syra skall du leta upp det fetaste sandtaget, ta den fetaste backen ca 45graders lutning och kör 2 sätt vila kör 2 sätt vila osv... kör tills du spyr smärtan du känner i benen är possitivt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6515, member: 10565"] Hej igen! Jag är inte bara freerider utan även innebandycoach och i den sporten har vi väääääldigt lång försäsong. Lite tipps skall du få av mig. Obs vi kör inte så här eftersom vissa delar av den här träningen motverkar vårt syfte. 1) Kör distans till att börja med ca. 5mil i veckan uppdelat på 5-6 pass. Detta kör du ca en månad, du vill väl inte bli långdistansare 2) Parralellt kör du 3 styrkepass i veckan, splitta träningen och kör inte för mycket ben i detta skede, bara lätta benpass. 3)Nu kör du kortare intervaller 5km i högt tempo, 3ggr i veckan. Lasta på ordentligt i benövningarna fortsätt att köra överkropp du behöver en stark bål för att kunna köra skiten ur dina polare!!!. ca 1-2månader. 4)Starta backträningen, -värm upp med ca 20 min löpning. -leta upp en brant backe 30-40m lång som planar av på toppen, spring som ett svin uppför stanna inte på toppen utan fortsätt en bit (maxfart hela vägen)gå ner och kör direkt ca 6-7 upprepningar. -Jogga ett tag sedan kör du baklänges i nästa backe (träna framsidan)6-7 reps. -Jogga ett tag sedan kör du skridskohopp i svagt motlut 6x25m. -Jogga ett tag sedan kör du grodhopp (gå inte djupare än 90 grader)6x15m. -sedan joggar du ner. -Fortsätt att köra styrke hela säsongen. -Försök jogga 3 ggr även under säsong! REN MJÖLKSYRETRÄNING ÄR HELT FÖRKASTLIGT OM DU INTE KÖR LÄNGDÅKNING. Vill du ändå köra syra skall du leta upp det fetaste sandtaget, ta den fetaste backen ca 45graders lutning och kör 2 sätt vila kör 2 sätt vila osv... kör tills du spyr smärtan du känner i benen är possitivt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mjölksyra!
Tillbaka
Topp