Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjuka, lätta puderskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1044997" data-attributes="member: 59831"><p>.</p><p></p><p>Den är sjukt lätt och fin och otroligt livlig i fluffet. Men så fort det blir hårt märker man att det är en väldigt lätt skida man har att göra med. Vet inte om du provat att bromsa ner från väldigt hög fart ner till noll på hårt/fucked upp underlag med dessa, men jag blev smått skraj första gången!</p><p></p><p></p><p>Till Challeman</p><p>Vet inte om någon av de skidor då nämner (förutom JJ) kvalar in som lätta, kanske för bredden acceptabla. Båda känns tycker jag rätt likvärdiga, möjligen lite mer pop och lek i Bent Chetlern. Hade jag valt mellan dom (och dessutom inte tänkt tura så mkt), hade jag valt nya Bent Chetlern men den skojiga "smearrockern" på tippen!</p><p>Hade jag inte behövt bredden hade jag nog gått ner på Automatic, lite mer allround, men fortfarande flytet. Har ägt alla tre och gillade nog Automaticsen bäst. Dock är de absolut inte den lättaste pjäsernn på marknaden. </p><p></p><p>Finns självklart mkt lätt, brett, mjukt och bra därute, men det får någon med mer koll på det svara på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1044997, member: 59831"] . Den är sjukt lätt och fin och otroligt livlig i fluffet. Men så fort det blir hårt märker man att det är en väldigt lätt skida man har att göra med. Vet inte om du provat att bromsa ner från väldigt hög fart ner till noll på hårt/fucked upp underlag med dessa, men jag blev smått skraj första gången! Till Challeman Vet inte om någon av de skidor då nämner (förutom JJ) kvalar in som lätta, kanske för bredden acceptabla. Båda känns tycker jag rätt likvärdiga, möjligen lite mer pop och lek i Bent Chetlern. Hade jag valt mellan dom (och dessutom inte tänkt tura så mkt), hade jag valt nya Bent Chetlern men den skojiga "smearrockern" på tippen! Hade jag inte behövt bredden hade jag nog gått ner på Automatic, lite mer allround, men fortfarande flytet. Har ägt alla tre och gillade nog Automaticsen bäst. Dock är de absolut inte den lättaste pjäsernn på marknaden. Finns självklart mkt lätt, brett, mjukt och bra därute, men det får någon med mer koll på det svara på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjuka, lätta puderskidor?
Tillbaka
Topp