Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjuka, lätta puderskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 974444" data-attributes="member: 49358"><p>Bygger vidare.</p><p></p><p>K2 Pettitor = Mer charge än Opus, fortfarande väldigt lekfull. Testade 179 varianten och jag hade annars valt en 189a. Den var kort, såg ut som att man hade snowblades på sig. Men det kändes inte så kort att åka på. Kändes lika långa som ett par Gotama 186.</p><p>Med tanke på att den har ett riktigt bastant flex och spann under foten så funkar den nog bättre än opusen när snön är mindre fluffig. Helt klart värt att tittas på.</p><p></p><p>Opus = Otroligt lekfull skida som jag blev jäkligt impad av när jag testade den. Relativt stabil trots ett mjukare flex.</p><p>Skidan är inte direkt lätt, och i ärlighetens namn så tror jag inte att det är vikten som är poängen. Att du tyckte att R2 kändes klumpig har nog med andra faktorer än skidans vikt att göra, med tanke på att du gillade S7, som är minst lika tunga som R2orna.</p><p>S7an monteras längre bak än R2orna, och det kanske det som är saken för dig? Du kanske inte gillar att ha mycket tail? Och kanske gillar mer pintail form än en skida som är mer symetrisk?</p><p>Skidor med pintail har en tendens till att vara lättare att sladda (känns lösare), och är därmed lättare att piska runt....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 974444, member: 49358"] Bygger vidare. K2 Pettitor = Mer charge än Opus, fortfarande väldigt lekfull. Testade 179 varianten och jag hade annars valt en 189a. Den var kort, såg ut som att man hade snowblades på sig. Men det kändes inte så kort att åka på. Kändes lika långa som ett par Gotama 186. Med tanke på att den har ett riktigt bastant flex och spann under foten så funkar den nog bättre än opusen när snön är mindre fluffig. Helt klart värt att tittas på. Opus = Otroligt lekfull skida som jag blev jäkligt impad av när jag testade den. Relativt stabil trots ett mjukare flex. Skidan är inte direkt lätt, och i ärlighetens namn så tror jag inte att det är vikten som är poängen. Att du tyckte att R2 kändes klumpig har nog med andra faktorer än skidans vikt att göra, med tanke på att du gillade S7, som är minst lika tunga som R2orna. S7an monteras längre bak än R2orna, och det kanske det som är saken för dig? Du kanske inte gillar att ha mycket tail? Och kanske gillar mer pintail form än en skida som är mer symetrisk? Skidor med pintail har en tendens till att vara lättare att sladda (känns lösare), och är därmed lättare att piska runt.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjuka, lätta puderskidor?
Tillbaka
Topp