Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co:s SKIDTEST 2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 997741" data-attributes="member: 12152"><p>Jag antar att du menar alptestande... </p><p></p><p>Jo, det hade varit riktigt kul, det måste erkännas. Och jag är övertygad om att det hade blivit ett riktigt bra skidtest. Men du är också inne på rätt spår när det gäller krav och förpliktelser. Som jag skrev i inledningen till det här testet känner jag att jag har nått gränsen nu till vad som är rimligt när det gäller textmassa och insats för ett fullt ut ideellt projekt. I år testade vi 51 par skidor varav 48 fick plats i testet. Det är det mesta vi någonsin gjort. I skriftlig form motsvarar det 50 A4-sidor i Word i storlek 10, exkl bilder, för ett ge en referens på hur mycket text det egentligen rör sig om. Även om jag får bra rapporter från testgruppen, som jag i vissa avsnitt endast gjort språkmässiga redigeringar i, så blir det ändå ett mycket omfattande skriv- och sammanställningsarbete för min egen del. Att utöka det hela är omöjligt i nuvarande arbetsform, i alla fall om det ska kunna presenteras på forumet i någon form av rimlig tid efter avslutad åkning. Inte desto mindre tycker jag även i år att det har varit jäkligt roligt att gå igenom marknaden, teståka skidorn, diskutera sig fram till gemensamma omdömen och att knappra ihop det hela i ett läsbart format. Det är tidsåtgången som är betungande, inte själva skrivandet i sig. </p><p></p><p>Ett test i Alpmiljö hade tillfört beskrivningar om egenskaper i en hel mängd olika underlag (men iofs förhoppningsvis tagit bort egenskaperna på hård konstsnö...) och ska man se det rent praktiskt så hade det blivit ett råmaterial som hade krävt väldigt mycket efterarbete. Likaså tar testning mycket längre tid i Alperna, eftersom det tar längre tid att byta mellan skidpar osv. Med samma antal skidor hade det varit i princip omöjligt. Men det hade varit ett intressant projekt att tex välja ut 10-15 modeller och köra ett ingående test på dessa under en vecka i Alperna. Det hade med andra ord blivit ett liknande upplägg och urval som i Åka Skidors årliga tester, fast i ett friare forumformat. Inte alls nån dum idé.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 997741, member: 12152"] Jag antar att du menar alptestande... Jo, det hade varit riktigt kul, det måste erkännas. Och jag är övertygad om att det hade blivit ett riktigt bra skidtest. Men du är också inne på rätt spår när det gäller krav och förpliktelser. Som jag skrev i inledningen till det här testet känner jag att jag har nått gränsen nu till vad som är rimligt när det gäller textmassa och insats för ett fullt ut ideellt projekt. I år testade vi 51 par skidor varav 48 fick plats i testet. Det är det mesta vi någonsin gjort. I skriftlig form motsvarar det 50 A4-sidor i Word i storlek 10, exkl bilder, för ett ge en referens på hur mycket text det egentligen rör sig om. Även om jag får bra rapporter från testgruppen, som jag i vissa avsnitt endast gjort språkmässiga redigeringar i, så blir det ändå ett mycket omfattande skriv- och sammanställningsarbete för min egen del. Att utöka det hela är omöjligt i nuvarande arbetsform, i alla fall om det ska kunna presenteras på forumet i någon form av rimlig tid efter avslutad åkning. Inte desto mindre tycker jag även i år att det har varit jäkligt roligt att gå igenom marknaden, teståka skidorn, diskutera sig fram till gemensamma omdömen och att knappra ihop det hela i ett läsbart format. Det är tidsåtgången som är betungande, inte själva skrivandet i sig. Ett test i Alpmiljö hade tillfört beskrivningar om egenskaper i en hel mängd olika underlag (men iofs förhoppningsvis tagit bort egenskaperna på hård konstsnö...) och ska man se det rent praktiskt så hade det blivit ett råmaterial som hade krävt väldigt mycket efterarbete. Likaså tar testning mycket längre tid i Alperna, eftersom det tar längre tid att byta mellan skidpar osv. Med samma antal skidor hade det varit i princip omöjligt. Men det hade varit ett intressant projekt att tex välja ut 10-15 modeller och köra ett ingående test på dessa under en vecka i Alperna. Det hade med andra ord blivit ett liknande upplägg och urval som i Åka Skidors årliga tester, fast i ett friare forumformat. Inte alls nån dum idé. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co:s SKIDTEST 2013
Tillbaka
Topp