Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s SKIDTEST 2014 -
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1032871" data-attributes="member: 33054"><p>Supersnyggt formulerat (som vanligt) men jag kan inte förstå hur ni kunnat avläsa alla dessa egenskaper efter att åkt en barnbacke i Tandådalen och en hockeyrink i Åre? Efter att ha sammanställt Åka Skidors skidtest 1999-2010 vet jag att det krävs en hel del åkning i varierande förhållanden (de förhållanden som just den skidan är tänkt för). Puder för en puderskida, hård pist för en race carve. Annars blir det ren spekulation. Om än väl formulerat av kompetenta skidåkare. </p><p></p><p>I Åre var det ju det sämsta tänkbara föret för att testa friåkningsskidor. Förutom söndag morgon fram till 10.00 var det ju bara is. Hela helgen. Inga friåkningsskidor bet. Jag hade stora problem att få fast mina WC Race Stock GS-lagg. I liften studerade jag verkligen åkarna på väg ner, alla utom en åkare åkte på fett bredställ. Undantaget var Peter Åström från Skiers (resten av det gänget låg knappt kontrollerbar sladd). Under fredagen och lördagen var han det enda undantag jag såg. </p><p></p><p>Själv testade två par skidor, det var som ett skämt. +100 i midja och inte riktigt race prepp på kanterna. Totalt irrelevant att testa friåkningsskidor i de förhållandena. </p><p></p><p>Jag tänkte för mig själv när jag åkte (med mina storslalomskidor, fixade till dem ett par gånger varje dag) att i år måste väl ändå det här testet ta ett sabbatstår? Det var ju så mycket folk, forummedlemmar, i backen och såg förhållandena som skulle genomskåda testet, tänkte jag. Men då tänkte jag fel! </p><p></p><p>Däremot är ju det som är testat i våras i Gränsen, det som Per kört på nere i Frankrike och annat högst relevant. Men jag uppfattar att tyngdpunkten av det här testet är gjort under skidtestarhelgerna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1032871, member: 33054"] Supersnyggt formulerat (som vanligt) men jag kan inte förstå hur ni kunnat avläsa alla dessa egenskaper efter att åkt en barnbacke i Tandådalen och en hockeyrink i Åre? Efter att ha sammanställt Åka Skidors skidtest 1999-2010 vet jag att det krävs en hel del åkning i varierande förhållanden (de förhållanden som just den skidan är tänkt för). Puder för en puderskida, hård pist för en race carve. Annars blir det ren spekulation. Om än väl formulerat av kompetenta skidåkare. I Åre var det ju det sämsta tänkbara föret för att testa friåkningsskidor. Förutom söndag morgon fram till 10.00 var det ju bara is. Hela helgen. Inga friåkningsskidor bet. Jag hade stora problem att få fast mina WC Race Stock GS-lagg. I liften studerade jag verkligen åkarna på väg ner, alla utom en åkare åkte på fett bredställ. Undantaget var Peter Åström från Skiers (resten av det gänget låg knappt kontrollerbar sladd). Under fredagen och lördagen var han det enda undantag jag såg. Själv testade två par skidor, det var som ett skämt. +100 i midja och inte riktigt race prepp på kanterna. Totalt irrelevant att testa friåkningsskidor i de förhållandena. Jag tänkte för mig själv när jag åkte (med mina storslalomskidor, fixade till dem ett par gånger varje dag) att i år måste väl ändå det här testet ta ett sabbatstår? Det var ju så mycket folk, forummedlemmar, i backen och såg förhållandena som skulle genomskåda testet, tänkte jag. Men då tänkte jag fel! Däremot är ju det som är testat i våras i Gränsen, det som Per kört på nere i Frankrike och annat högst relevant. Men jag uppfattar att tyngdpunkten av det här testet är gjort under skidtestarhelgerna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
- MnO&Co:s SKIDTEST 2014 -
Tillbaka
Topp