Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mobiltelefon i St.Anton!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 91310" data-attributes="member: 43586"><p>Jag kan berätta om min plan, åker till BG den 1 dec.</p><p>Har ett svenskt VF-kontantkort och har beställt tilläggstjänsten International Roaming Kontant (kostar 150:- för vanliga döda). Detta innebär att du får samtalen i utlandet mot faktura. Denna tjänst kommer jag främst att utnyttja på dit- och hemresa.</p><p>Har låst upp operatörslåset på jobbet, så den funkar med alles cardes. </p><p>Innan jag åker hemifrån så kommer jag lägga en medflyttning på alla mina samtal till ev. => att jag ej kommer att ta emot några samtal och alltså inte bli dubbeldebiterad för några mottagna samtal.</p><p></p><p>När jag kommer ner till Österrike så köper jag ett kontantkort på plats och spelar in mitt lokala kontantkortsnummer på mitt VF-kort.</p><p></p><p>Sen slår jag på min VF-tfn någon gång i veckan för att se om jag fått några sms (som inte kostar något att ta emot).</p><p></p><p>Smart va!?</p><p></p><p>Kontentan av det hela:</p><p>Köp ett kontantkort på plats och spara pengar!</p><p></p><p>// Heinz</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 91310, member: 43586"] Jag kan berätta om min plan, åker till BG den 1 dec. Har ett svenskt VF-kontantkort och har beställt tilläggstjänsten International Roaming Kontant (kostar 150:- för vanliga döda). Detta innebär att du får samtalen i utlandet mot faktura. Denna tjänst kommer jag främst att utnyttja på dit- och hemresa. Har låst upp operatörslåset på jobbet, så den funkar med alles cardes. Innan jag åker hemifrån så kommer jag lägga en medflyttning på alla mina samtal till ev. => att jag ej kommer att ta emot några samtal och alltså inte bli dubbeldebiterad för några mottagna samtal. När jag kommer ner till Österrike så köper jag ett kontantkort på plats och spelar in mitt lokala kontantkortsnummer på mitt VF-kort. Sen slår jag på min VF-tfn någon gång i veckan för att se om jag fått några sms (som inte kostar något att ta emot). Smart va!? Kontentan av det hela: Köp ett kontantkort på plats och spara pengar! // Heinz [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mobiltelefon i St.Anton!?
Tillbaka
Topp