Moderatorer med dubbelprofiler

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jeffa sa:
Jibberisch sa:
Man blir lite mörkrädd. Vad är det frågan om? Är det inte dags att låsa denna tråd av en herrans massa olika anledningar?

Att moderatorer behövs i detta forum är väl också helt uppenbart av en herrans massa olika anledningar? Applåder till dom som orkar.

Men att bryta mot regler som moderator, sticker ju så klart lite i ögonen? Lite som när Mona Sahlin tyckte det va ballt att betala skatt och sedan struntade i att betala skatt. Jag har haft lite svårt för henne sen dess. Nu är ju problemet med Mona Sahlin på en helt annan nivå än freeride.se kan jag tycka. Att Mona Sahlin aspirerar på statsministerposten i det land jag bor i, är för mej om möjligt ännu mer skrämmande än moderatorer med dubbelprofiler på freeride.se

Att hota folk kan få konsekvenser. Att trakassera folk likaså. Fyller man det blåskåpet med skit brukar det rinna över efter ett tag. Vad som är hot avgörs om den, som det potentiella hotet riktas mot, uppfattar hotet just som ett hot. Lagstiftningen kring trakasserier är nog litet luddigare (om det nu är möjligt).

Till er som påstår att det inte är någonting speciellt med att en okänd människa från ett internet forum ringer hem till en på natten, lägg ut ert nummer i tråden bara? Nemas Problemas?

Sist men inte minst, tvätta er ordentligt med er clearasil, ta på er pyjamasen å hopp i säng. Sluta pajja ett trevligt skidforum.
0707 - 20 20 41

Let the terror begin!

mvh

Jeffa
Nu lugnar vi ner oss va....... Jag ringer gärna dig jeffa, Du kanske vill följa med och segla? ( Polisanmäl mig inte)

// S

Senast ändrad:
Ja jävlar....
Har varit meddlem pa freeride sedan säkert en 7-8 ar. Hade en aktiv period under forumets glansdagar men har nog bara loggat in en 3-4 ggr per ar de senaste aren.
Nu vet jag varför....
Vem fanken är Hasse? Vem är du Felix? Och vem i h-vete bryr sig?
Visste inte att freeride blivit nagon form av sapa lik en fotbollsmatch där det delas ut gult kort och fan och hans moster. Ballt....
Varför skulle jag fa för mig att överhuvud taget använda mig av 2 profiler? (inga smarta svar nu av den där hasse tack) Man kan väl skriva allt med en eller?
Finns inte de härliga diskussionerna kvar med ironi och ett sprak som bara vi "vuxna" förstod? Vart är JCM, ARC, Leder och den gamle och CO?
Jag akte skidor i helgen, vad gjorde ni?

Senast ändrad:
Utter sa:
jeffa sa:
Sen när blev det straffbart att ringa någon???
Trakasseri är straffbart och att ringa någon vid den tidpunkten för ett dylikt ärende kan säkerligen klassas som trakasseri.

Setermannen: Vad har du för logik där? Hasse har inte orsakat något som rättfärdigar en total främling att ringa mitt i natten för att diskutera något så trivialt som detta. Personligen skulle jag nog ha polisanmält personen i fråga direkt.

Motreaktion ska sättas i perspektiv mot reaktionen.
Öh? Du menar att om man kopplar telefonen till SIN MAMMA, och någon alltså ringer denna telefon, så rättfärdigar det att man anmäler, och ringer upp både föräldrar och felix?
Snacka om överreaktion...

Hasse sa:
Jag har inte polis anmält någon person. Jag har polisanmält att någon har ringt mig 22 gånger från dolt nummer inom loppet av 14 timmar. Polis har kollat upp det. De tar det på allvar då allt har upprinnelse från internet. Sen blev jag kallad till polis förhör om det. Jag har varit där och pratat med de. Har tagit bort ett nummer från en person som har ringt till mig och bett om ursäkt för att han har gjort det dessutom.

Vem har jag skrämt med för att få erkänna? Och hotat med polisanmälningar? INGEN! Denna person som du påstår att jag har hotat ringde och bad om ursäkt innan jag var på polis förhör ens.

Denna person har gett mig utdrag från MSN konservationer där det kommer fram en del andra saker som jag visade polisen och då rekommenderade de att jag skulle polisanmäla felix för olaga hot.

Men jag tyckte det var att dra det för långt så då tyckte jag i samråd med johan att det var bättre att prata med felix föräldrar och med felix. Detta gjorde jag då. Och jag sade att till båda att jag hade blivit rekommendera att anmäla och att jag inte tänkte göra det alls.

Är inte alls desperat efter att få sätta dit någon överhuvudtaget. Tyckte det bara var befogat då jag blev telefontraksserad.

//H
Vad är det för lirare som ringde dig 22 ggr?

Jag....

Närå men nu orkar man inte det här längre... om hasse bara typ säger förlåt å säger att han aldrig mer ska göra om det. Tror jag dem flesta ger sig. Men samtidigt förstår jag hasse också... men hursomhelst tycker jag att vi ska ta och lösa detta så vi slipper att det ska bli en ny Olof Palme utredning av detta ;)

pusshej MVH

Setermannen sa:
Utter sa:
jeffa sa:
Sen när blev det straffbart att ringa någon???
Trakasseri är straffbart och att ringa någon vid den tidpunkten för ett dylikt ärende kan säkerligen klassas som trakasseri.

Setermannen: Vad har du för logik där? Hasse har inte orsakat något som rättfärdigar en total främling att ringa mitt i natten för att diskutera något så trivialt som detta. Personligen skulle jag nog ha polisanmält personen i fråga direkt.

Motreaktion ska sättas i perspektiv mot reaktionen.
Öh? Du menar att om man kopplar telefonen till SIN MAMMA, och någon alltså ringer denna telefon, så rättfärdigar det att man anmäler, och ringer upp både föräldrar och felix?
Snacka om överreaktion...
Vid den tidpunkten samtalet ägde rum, ja givetvis. Och du bör läsa Hasses svar angående samtalet till Felix samt dennes föräldrar.

Min åsikt är att Hasse borde skämmas och be om ursäkt för det inträffade. Eftersom Hasse varken verkar skämmas för sig eller ha för avsikt att be om ursäkt så anser jag att Johan måste agera och ta sitt ansvar och befria Hasse från uppdraget som forummoderator.

Enkelt är det hela sannerligen. Hasses slingrande resonemang om den ena eller den andra omständigheten undergräver ju bara förtroendet för honom totalt. Vettigast hade så klart varit om han själv hade klivit av som moderator i det här läget, men det verkar han ju inte ha för avsikt att göra.

/JN

Dags att skapa en extra profil för att trycka ner folks åsikter då!

Jag undrar varför Johan valt att inte kommentera tråden. Nu när allt kanske har lugnat ner sig lite efter "avslöjandet", tycker jag att det passar med en kommentar om regelbrottet. Jag säger inget om rätt eller fel, inte heller vilka repisalier jag tycker passar sig. Men jag skulle uppskatta ett uttalande.

Johan, kommentar?

"arguing on internet is like running in the special olympics, even if you win, youre still retarded"

förstår dock varför folk är upprörda.
hur mesig måste man vara i verkligheten ifall man måste använda en pseudonym på en pseudonym?

Med anledning av det inträffade har den dubbla profilen som Hasse haft tagits bort. Från och med idag kommer Hasse att ta en paus under 4 veckor från Freeride och sin moderatorroll.

Jag kommer att låsa denna tråd nu. Har ni några frågor eller kommentarer kring detta kan ni skicka ett email direkt till mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp