Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Moderera forumen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 46997" data-attributes="member: 16326"><p>Jag håller med, det blir för mycket snack. Det är precis som </p><p>när jag och en polare byggde en fältbastu på </p><p>Eigers nordvägg häromveckan (Man tar två goretexbrallor </p><p>med bajslucka och zippar ihop dom till en enda stor </p><p>bralla, sen boffar man på som om domedagen var nära, </p><p>skvätter vatten på fimpen och njuter i den täta </p><p>dimman). Men min polare kunde inte koncentrera sig på den </p><p>Zenliknande bastu-upplevelsen utan skulle </p><p>tvunget berätta nån sjuk historia om hur han och nån </p><p>heliguidesnubbe som hette Unterberger blåste Patrik </p><p>Leje i klädpoker nån gång på nittiotalet. Tydligen hade Leje </p><p>och hans homie Mikael Shribadungin haft likadana </p><p>leopardstring och blivit sjukt snea eftersom Underberger hade </p><p>dubbla underställ från Marmot. Något som </p><p>förstås var fusk i deras ögon. Jag tröttnade på min kompis </p><p>malande och firade ner till dalen för några snabba </p><p>shots på Arvenstübe. Världen är liten för när jag står där och </p><p>svingar stegjärn (Lika delar Underberg och </p><p>Ricard) så dyker gamle bergsgeten Ueli Bhüler upp, mer än </p><p>lovligt snedtänd. Ueli berättar </p><p>osammanhängande att han lyckats korsa Blå lotus (Nymphaea </p><p>caerulea) med L-tyrosine/B6 då han glömt </p><p>båda ingridienserna i ett gammalt skidfodral i takboxen på sin </p><p>VW Caravelle. Tydligen hade den fuktiga luften </p><p>i kombination med den gassande alpsolen och ett par </p><p>kvarglömda strumpor som också fanns i skidfodralet </p><p>framtvingat en kemisk reaktion som Ueli var mer än lovligt </p><p>nöjd med. Jag tackade vänligt men bestämt nej </p><p>till en natt i takboxen med Bhüler och två Schweiziska kopior </p><p>av systrarna Fröstad och tog sista tåget upp till </p><p>Eismeer. Sedan freebasade jag hela vägen upp till vår </p><p>säsongarkvart där min polare förstås somnat med </p><p>snorren fastzippad i hängslebyxornas gylf och senaste numret </p><p>av Brant uppslagen på thermoslocket. Tror fan </p><p>att det måste modereras!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 46997, member: 16326"] Jag håller med, det blir för mycket snack. Det är precis som när jag och en polare byggde en fältbastu på Eigers nordvägg häromveckan (Man tar två goretexbrallor med bajslucka och zippar ihop dom till en enda stor bralla, sen boffar man på som om domedagen var nära, skvätter vatten på fimpen och njuter i den täta dimman). Men min polare kunde inte koncentrera sig på den Zenliknande bastu-upplevelsen utan skulle tvunget berätta nån sjuk historia om hur han och nån heliguidesnubbe som hette Unterberger blåste Patrik Leje i klädpoker nån gång på nittiotalet. Tydligen hade Leje och hans homie Mikael Shribadungin haft likadana leopardstring och blivit sjukt snea eftersom Underberger hade dubbla underställ från Marmot. Något som förstås var fusk i deras ögon. Jag tröttnade på min kompis malande och firade ner till dalen för några snabba shots på Arvenstübe. Världen är liten för när jag står där och svingar stegjärn (Lika delar Underberg och Ricard) så dyker gamle bergsgeten Ueli Bhüler upp, mer än lovligt snedtänd. Ueli berättar osammanhängande att han lyckats korsa Blå lotus (Nymphaea caerulea) med L-tyrosine/B6 då han glömt båda ingridienserna i ett gammalt skidfodral i takboxen på sin VW Caravelle. Tydligen hade den fuktiga luften i kombination med den gassande alpsolen och ett par kvarglömda strumpor som också fanns i skidfodralet framtvingat en kemisk reaktion som Ueli var mer än lovligt nöjd med. Jag tackade vänligt men bestämt nej till en natt i takboxen med Bhüler och två Schweiziska kopior av systrarna Fröstad och tog sista tåget upp till Eismeer. Sedan freebasade jag hela vägen upp till vår säsongarkvart där min polare förstås somnat med snorren fastzippad i hängslebyxornas gylf och senaste numret av Brant uppslagen på thermoslocket. Tror fan att det måste modereras! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Moderera forumen!
Tillbaka
Topp