Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Modifiera Denali XT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 99057"><p>Gubbfan,s påpekande om hårdhetsgradering skulle ju vara bra. I väntan på det skulle det väl gå att från någon sajt med tester få fram något liknande, med dels mätta resultat och en allmän bedömning. Jag har sökt runt men inte hittat några tester på nätet. </p><p>Har någon lyckats bättre?</p><p></p><p>Jag har roat mej att från mina amatörmässiga bedömningar rankat vad jag har provat dels fältmässigt och i provrummet så att säga.</p><p>Från hårdast till mjukast</p><p></p><p>Garmont Adrenalin ungefär samma styvhet som Salomon med 9 som angivet flexindex.</p><p>Mycket fin innersko med mediumbredd på lästen.</p><p></p><p>Denali Xt med foaminnersko, snäppet mjukare ganska smal över tårna, rymlig på höjden över framfoten. </p><p></p><p>Följande 3 har ungefär samma egenskaper</p><p>Denali Matrix ser ut som Laser men med styvare skal och foaminnersko. Fjäderlätt 3 kg för ett par. Bredare läst än Denali Passar Dynafitbindning</p><p></p><p>Lowa Futtura Evo. Likvärdig med Denali Matrix. Mediumläst mycket välarbetad sko med bra innersko och bra spännen. Tysk kvalitet rakt igenom</p><p></p><p>Garmont Mega Ride. Fin sko välgjord. Lätt. Anpassad för Dynafit bindning</p><p></p><p>Softare</p><p>Scarpa Laser Ganska soft tidigare favorit bland uppförsåkarna innan Matrixen kom. Passar Dynafitbindning.</p><p></p><p>Mjukast</p><p>Nordica Tr 12. </p><p>Sko för ankfötter mjuka som galoscher. Ofta använd av pistörer och tränare.</p><p></p><p>Någonstans på skalan kommer in nya Dynafit som har flera modeller varav den tuffaste sägs vara på den övre hårdhetsskalan.</p><p></p><p>Har någon andra bedömningar vore det kul att få en reaktion</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 99057"] Gubbfan,s påpekande om hårdhetsgradering skulle ju vara bra. I väntan på det skulle det väl gå att från någon sajt med tester få fram något liknande, med dels mätta resultat och en allmän bedömning. Jag har sökt runt men inte hittat några tester på nätet. Har någon lyckats bättre? Jag har roat mej att från mina amatörmässiga bedömningar rankat vad jag har provat dels fältmässigt och i provrummet så att säga. Från hårdast till mjukast Garmont Adrenalin ungefär samma styvhet som Salomon med 9 som angivet flexindex. Mycket fin innersko med mediumbredd på lästen. Denali Xt med foaminnersko, snäppet mjukare ganska smal över tårna, rymlig på höjden över framfoten. Följande 3 har ungefär samma egenskaper Denali Matrix ser ut som Laser men med styvare skal och foaminnersko. Fjäderlätt 3 kg för ett par. Bredare läst än Denali Passar Dynafitbindning Lowa Futtura Evo. Likvärdig med Denali Matrix. Mediumläst mycket välarbetad sko med bra innersko och bra spännen. Tysk kvalitet rakt igenom Garmont Mega Ride. Fin sko välgjord. Lätt. Anpassad för Dynafit bindning Softare Scarpa Laser Ganska soft tidigare favorit bland uppförsåkarna innan Matrixen kom. Passar Dynafitbindning. Mjukast Nordica Tr 12. Sko för ankfötter mjuka som galoscher. Ofta använd av pistörer och tränare. Någonstans på skalan kommer in nya Dynafit som har flera modeller varav den tuffaste sägs vara på den övre hårdhetsskalan. Har någon andra bedömningar vore det kul att få en reaktion [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Modifiera Denali XT
Tillbaka
Topp