Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mögel i innersko
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1071548" data-attributes="member: 29415"><p>Hyrställe: som sagt, prova rena ullstrumpor. Jag har inga som helst luktproblem med mina pjäxor (eller andra skor för den delen). Låter som ditt umgänge borde fundera över sin fothygien. Ett hett tips är ju att inte använda samma skor varje dag.</p><p></p><p>Det var extremt svårt på Strolz. Jag var med dem på AG vid något tillfälle och det krävdes två svettiga personal samt någon silikonspray och 20 minuter för att få ut dem, och lika mycket för att få in dem igen. Själv brukade jag få hitta något ställe där jag nådde upp till taket så jag kunde ta spjärn uppifrån för att få ner dem. Och då var de rumstempererade. Vill inte tänka på hur det hade gått om jag hade gjort det med kalla skal.</p><p></p><p>Jag vet inte varför pjäxor nödvändigtvis skulle bli särskilt fuktiga. Har du för varma strumpor på dig? Eller för mysiga innerpjäxor? Finns väl ingen anledning att innerskor ska bli fuktigare än ett par randsydda mockaskor som man haft på lika länge? Pjäxor vädrar man ju dessutom oftast mellan åken? Enstaka gånger får man kanske ner snö men den brukar ju stanna i skaftet och påverkar ju inte fukten runt själva foten.</p><p></p><p>Hur ofta tar du ut sulor i vanliga skor? Brukar de mögla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1071548, member: 29415"] Hyrställe: som sagt, prova rena ullstrumpor. Jag har inga som helst luktproblem med mina pjäxor (eller andra skor för den delen). Låter som ditt umgänge borde fundera över sin fothygien. Ett hett tips är ju att inte använda samma skor varje dag. Det var extremt svårt på Strolz. Jag var med dem på AG vid något tillfälle och det krävdes två svettiga personal samt någon silikonspray och 20 minuter för att få ut dem, och lika mycket för att få in dem igen. Själv brukade jag få hitta något ställe där jag nådde upp till taket så jag kunde ta spjärn uppifrån för att få ner dem. Och då var de rumstempererade. Vill inte tänka på hur det hade gått om jag hade gjort det med kalla skal. Jag vet inte varför pjäxor nödvändigtvis skulle bli särskilt fuktiga. Har du för varma strumpor på dig? Eller för mysiga innerpjäxor? Finns väl ingen anledning att innerskor ska bli fuktigare än ett par randsydda mockaskor som man haft på lika länge? Pjäxor vädrar man ju dessutom oftast mellan åken? Enstaka gånger får man kanske ner snö men den brukar ju stanna i skaftet och påverkar ju inte fukten runt själva foten. Hur ofta tar du ut sulor i vanliga skor? Brukar de mögla? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mögel i innersko
Tillbaka
Topp