Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Möjlighet till topptur - att välja skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1208360" data-attributes="member: 162191"><p>Jag tycker den presterar bra, går att trycka på och har en bra energi/pop ut ur svängarna. </p><p>Håller kant bra och är ändå dämpad med tanke på sin vikt.</p><p>Går rätt lätt att sladda ut tailsen om man inte vill ligga på skärande. Kör som sagt 189 långa, men de känns smidiga, kul att hoppa på allt smått man hittar. </p><p>Är inte en skida man måste köra i 100 km/h. Håller kant bra, men vid högre farter så märker man av att det är hyfsad rocker. Inte så det stör eller begränsar mig på något sätt. </p><p></p><p>Kan sammanfatta det som: går att slöåka med rätt centrerad position men attackerar man fortsätter de ge tillbaka. </p><p></p><p></p><p>När det blir riktigt hårt och stökigt så blir jag påmind om att det inte är en skida med dubbla lager metall. Det är inte bästa skidan för att åka när backen ser ut och känns som ett dåligt flytspacklat betonggolv. Eller när man ämnar köra ihjäl alla kattskallar man ser. Men är det sånt före kör jag andra skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1208360, member: 162191"] Jag tycker den presterar bra, går att trycka på och har en bra energi/pop ut ur svängarna. Håller kant bra och är ändå dämpad med tanke på sin vikt. Går rätt lätt att sladda ut tailsen om man inte vill ligga på skärande. Kör som sagt 189 långa, men de känns smidiga, kul att hoppa på allt smått man hittar. Är inte en skida man måste köra i 100 km/h. Håller kant bra, men vid högre farter så märker man av att det är hyfsad rocker. Inte så det stör eller begränsar mig på något sätt. Kan sammanfatta det som: går att slöåka med rätt centrerad position men attackerar man fortsätter de ge tillbaka. När det blir riktigt hårt och stökigt så blir jag påmind om att det inte är en skida med dubbla lager metall. Det är inte bästa skidan för att åka när backen ser ut och känns som ett dåligt flytspacklat betonggolv. Eller när man ämnar köra ihjäl alla kattskallar man ser. Men är det sånt före kör jag andra skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Möjlighet till topptur - att välja skidor
Tillbaka
Topp