Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mojo 12 och 15
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PavelV" data-source="post: 807892" data-attributes="member: 63034"><p>Som dsavela säger så anges oftas DIN i modellnamnet. Vilket betyder att det inte är en mojo 15 du har att välja på! Mojo 15 är en sjukt bra bindning rätt igenom, i princip samma som mojo 18x. Bara järn och inga onödiga utlösningsmekanismer. 11 och 12 däremot är lite plastigare, billigare och lite sämre. DIN skalan och mängden järn i din bindning beror helt klart av hur mycket press du utsätter den för. Väger du 90 pannor och ska åka 50 gradig backe i ca. 100 knyck så kan 12 bli lite snålt.. Och så vidare.. Men generellt gäller, ju dyrare ju bättre! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PavelV, post: 807892, member: 63034"] Som dsavela säger så anges oftas DIN i modellnamnet. Vilket betyder att det inte är en mojo 15 du har att välja på! Mojo 15 är en sjukt bra bindning rätt igenom, i princip samma som mojo 18x. Bara järn och inga onödiga utlösningsmekanismer. 11 och 12 däremot är lite plastigare, billigare och lite sämre. DIN skalan och mängden järn i din bindning beror helt klart av hur mycket press du utsätter den för. Väger du 90 pannor och ska åka 50 gradig backe i ca. 100 knyck så kan 12 bli lite snålt.. Och så vidare.. Men generellt gäller, ju dyrare ju bättre! :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mojo 12 och 15
Tillbaka
Topp