Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mojo och Fujative, bra kombination?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 126748" data-attributes="member: 12152"><p>Shine> Nja, det var väl inte riktigt så jag menade. </p><p></p><p>Ur mitt ovanstående inlägg:</p><p>"Kitta upp med ett par relativt lättåkta 100mm/190cm redan på hemmaplan och du kommer garanterat att komma längre i din utveckling i lössnön...--... Att handla en ren puderskida i 110-120mm-klassen är nog lite overkill i det här läget."</p><p></p><p>Med 190cm 100mm-skidor menar jag INTE puderskidor, utan allroundskidor med tydlig offpistinriktning. Givetvis gör du inte bort dig om du handlar ett par ännu bredare rena puderskidor som tex Sanouk eller liknande, men jag tycker nog att eftersom du "bara" har Mojon blir steget lite väl långt. En 100mm-skida som tex Watea ger tillräckligt mycket prestanda i nysnön och den kommer att gå bättre än en puderskida de allra flesta dagarna. Det allra bästa är såklart att handla upp sig på både och, men det lär knappast vara aktuellt för din del om ekonomin är begränsad. Ska det handlas ett par är ett par 100mm:are prio ett enligt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 126748, member: 12152"] Shine> Nja, det var väl inte riktigt så jag menade. Ur mitt ovanstående inlägg: "Kitta upp med ett par relativt lättåkta 100mm/190cm redan på hemmaplan och du kommer garanterat att komma längre i din utveckling i lössnön...--... Att handla en ren puderskida i 110-120mm-klassen är nog lite overkill i det här läget." Med 190cm 100mm-skidor menar jag INTE puderskidor, utan allroundskidor med tydlig offpistinriktning. Givetvis gör du inte bort dig om du handlar ett par ännu bredare rena puderskidor som tex Sanouk eller liknande, men jag tycker nog att eftersom du "bara" har Mojon blir steget lite väl långt. En 100mm-skida som tex Watea ger tillräckligt mycket prestanda i nysnön och den kommer att gå bättre än en puderskida de allra flesta dagarna. Det allra bästa är såklart att handla upp sig på både och, men det lär knappast vara aktuellt för din del om ekonomin är begränsad. Ska det handlas ett par är ett par 100mm:are prio ett enligt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mojo och Fujative, bra kombination?
Tillbaka
Topp