Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Comi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 555754" data-attributes="member: 46762"><p>Av de nämnda rev/rev skidorna är väl ARG den som är "minst bra" (hittade inget vettigare sätt att säga det på!). Jag har polare som inte har kommit överens med den och den har dykt stup i ett, nu är du iofs. lätt så det kanske inte kommer hända, men bara så att du är medveten om det. </p><p></p><p>Jag är två centimeter kortare men 10kg tyngre än dig och och har kört väldigt mycket med mina Lotus 120 190cm, en skida som bortsett från bredden inte är så olik Czar och EHP. 192cm Lotus 138 kan verka som mycket, men betänk hur lätta dem är jämfört med många andra... Och det är väldigt bra pre-seasonrabatt tills augusti så jag tycker inte du skall ta bort den från listan. Snacka med Nojlas om du vill ha mer info! Se på snej, han är ju ännu mindre i kroppen och har kört på Bluehouse Maven och det är ingen liten skida direkt! Jag håller för med snej på punkten om hårda breda vs. mjuka breda. Hårda skidor kan inte vara hur breda som helst, hårda skidor skall vara hårda så att de inte viker sig när det pucklar på, och då ser jag hellre att de går igenom än över ojämnheterna... Alltså gärna lite smalare!</p><p></p><p>Om du ändå tycker att Lotusarna är för dyra/för långa hade jag satsat på Praxis. De finns ju i 185 och är inte tokdyra... Skall vara mycket bra skidor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 555754, member: 46762"] Av de nämnda rev/rev skidorna är väl ARG den som är "minst bra" (hittade inget vettigare sätt att säga det på!). Jag har polare som inte har kommit överens med den och den har dykt stup i ett, nu är du iofs. lätt så det kanske inte kommer hända, men bara så att du är medveten om det. Jag är två centimeter kortare men 10kg tyngre än dig och och har kört väldigt mycket med mina Lotus 120 190cm, en skida som bortsett från bredden inte är så olik Czar och EHP. 192cm Lotus 138 kan verka som mycket, men betänk hur lätta dem är jämfört med många andra... Och det är väldigt bra pre-seasonrabatt tills augusti så jag tycker inte du skall ta bort den från listan. Snacka med Nojlas om du vill ha mer info! Se på snej, han är ju ännu mindre i kroppen och har kört på Bluehouse Maven och det är ingen liten skida direkt! Jag håller för med snej på punkten om hårda breda vs. mjuka breda. Hårda skidor kan inte vara hur breda som helst, hårda skidor skall vara hårda så att de inte viker sig när det pucklar på, och då ser jag hellre att de går igenom än över ojämnheterna... Alltså gärna lite smalare! Om du ändå tycker att Lotusarna är för dyra/för långa hade jag satsat på Praxis. De finns ju i 185 och är inte tokdyra... Skall vara mycket bra skidor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Comi
Tillbaka
Topp