Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Comi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eric_W" data-source="post: 555807" data-attributes="member: 37751"><p>Jag delar inte din polares åsikt Carled. Kört ARG hela 5 månader i St Antons varierande snö och aldrig upplevt att den dykt. </p><p>Däremot är det den överlägset roligaste skida för skogsåkning (ala kanada) jag någonsin provat. Det är relativt styv för att vara så fet, men svänger som en surfbräda pga av formen. Slaktar dropps, pillow och allt annat du kan hitta. En av egenskaperna som gör att jag föredrar denna framför alla andra feting lagg jag provat är dess extremt låga vikt. Aldrig märkt av de på andra skidor, men det räcker i princip att bara lyfta på fötterna så flyger du. Mao, extremt lätt att kasta runt och den svarar på nolltid. Dess smidighet i knixiga lägen är definitivt orsaken varför jag föredrar den framför skidor som Kuro, megawatt, Hellbent. OSv. Sen finns det knappt några tillräckligt branta eller långa åk i St Anton för att avgöra hur den går i absoluta max fart (fort går dom dock), men att den dyker har jag aldrig vart med om. Är du däremot ute efter att lägga ettor i smala branta rännor i Chamonix så är de kanske inte helt rätt skida. En annan grej som gör mycket för smidigheten är att den blir riktigt smal i nosen. Du inga stora clownfötter, men ändå enormt flyt! </p><p></p><p>Jag körde Thug hela förra säsongen, gillade den skarp, men ARGn är bara så mycket bättre. På allt.. (utom pist då..)</p><p></p><p>Är dock sugen på att prova Donner Party. Tvekar dock att den är lika smidig som ARG. Sitter i valet och kvalet att sälja mina ARG bara för att prova Donner som har en lite rakare "sidoprofil". Kan bara inte bestämma mig om det är värt att göra sig av med arg och jag har inte råd att behålla båda..</p><p></p><p>Comi'n klämde jag också lite på i St Anton. 186 verkar riktigt shysst. Fortfarande 136 i midjan, men inte lika köttig som 192n. Men det är fortfarande ett rejält plank. Styva för att vara så breda men ändå ganska raka i formen. Fattar inte varför de inte har rocker på 186 bara. En grej som slog mig var hur enorm den stora fyrkantiga nosen är. Måste vara uppåt 160mm bred!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eric_W, post: 555807, member: 37751"] Jag delar inte din polares åsikt Carled. Kört ARG hela 5 månader i St Antons varierande snö och aldrig upplevt att den dykt. Däremot är det den överlägset roligaste skida för skogsåkning (ala kanada) jag någonsin provat. Det är relativt styv för att vara så fet, men svänger som en surfbräda pga av formen. Slaktar dropps, pillow och allt annat du kan hitta. En av egenskaperna som gör att jag föredrar denna framför alla andra feting lagg jag provat är dess extremt låga vikt. Aldrig märkt av de på andra skidor, men det räcker i princip att bara lyfta på fötterna så flyger du. Mao, extremt lätt att kasta runt och den svarar på nolltid. Dess smidighet i knixiga lägen är definitivt orsaken varför jag föredrar den framför skidor som Kuro, megawatt, Hellbent. OSv. Sen finns det knappt några tillräckligt branta eller långa åk i St Anton för att avgöra hur den går i absoluta max fart (fort går dom dock), men att den dyker har jag aldrig vart med om. Är du däremot ute efter att lägga ettor i smala branta rännor i Chamonix så är de kanske inte helt rätt skida. En annan grej som gör mycket för smidigheten är att den blir riktigt smal i nosen. Du inga stora clownfötter, men ändå enormt flyt! Jag körde Thug hela förra säsongen, gillade den skarp, men ARGn är bara så mycket bättre. På allt.. (utom pist då..) Är dock sugen på att prova Donner Party. Tvekar dock att den är lika smidig som ARG. Sitter i valet och kvalet att sälja mina ARG bara för att prova Donner som har en lite rakare "sidoprofil". Kan bara inte bestämma mig om det är värt att göra sig av med arg och jag har inte råd att behålla båda.. Comi'n klämde jag också lite på i St Anton. 186 verkar riktigt shysst. Fortfarande 136 i midjan, men inte lika köttig som 192n. Men det är fortfarande ett rejält plank. Styva för att vara så breda men ändå ganska raka i formen. Fattar inte varför de inte har rocker på 186 bara. En grej som slog mig var hur enorm den stora fyrkantiga nosen är. Måste vara uppåt 160mm bred! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Comi
Tillbaka
Topp