Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Reagan. (Varför är man inte tjej?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 554684" data-attributes="member: 46762"><p>Donner Party är nog en riktigt bra skida, speciellt med tanke på priset (och valde jag mellan ARG och Donner Party skulle jag lätt välja Donner Party..). </p><p>Men det utvecklingsarbetet och alla småjusteringar som ligger bakom Lotus 138 tror jag är svårslaget av någon annan skida... DPS har ju praktiskt tagit fram en ny skida varje år, och minsta lilla som inte kunderna var helt nöjda med, det fixades till nästa laddning. Som t.ex. den mjuka tailen förr-förra säsongen, ägarna tyckte att det blev för mycket gunstolseffekt vid stora dropp. Och nu är är de hårdare där bak...</p><p></p><p>Sen kan man inte bortse ifrån att DPS är kolfiber, även om Donner Party säkert är lätt för kategorin (vad kan den väga, 2,3kg/skida?). 138:orna i 192 väger in på 1,94kg/skida. Kolfiber gör inte bara skidan lättare, det ger en helt annan karaktär på flexet, mycket livligare, samtidigt som det ger en grym stabilitet och vridstyvhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 554684, member: 46762"] Donner Party är nog en riktigt bra skida, speciellt med tanke på priset (och valde jag mellan ARG och Donner Party skulle jag lätt välja Donner Party..). Men det utvecklingsarbetet och alla småjusteringar som ligger bakom Lotus 138 tror jag är svårslaget av någon annan skida... DPS har ju praktiskt tagit fram en ny skida varje år, och minsta lilla som inte kunderna var helt nöjda med, det fixades till nästa laddning. Som t.ex. den mjuka tailen förr-förra säsongen, ägarna tyckte att det blev för mycket gunstolseffekt vid stora dropp. Och nu är är de hårdare där bak... Sen kan man inte bortse ifrån att DPS är kolfiber, även om Donner Party säkert är lätt för kategorin (vad kan den väga, 2,3kg/skida?). 138:orna i 192 väger in på 1,94kg/skida. Kolfiber gör inte bara skidan lättare, det ger en helt annan karaktär på flexet, mycket livligare, samtidigt som det ger en grym stabilitet och vridstyvhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Moment Reagan. (Varför är man inte tjej?)
Tillbaka
Topp