Monoski

ssss

Ny medlem
Monoski
Under de senaste årens alputflykter har jag inte kunnat låta bli att känna en dragning mot monoski. Inser att det kanske inte tillför så mycket, men kanske vore kul att börja åka lite bara för den sköna 80-tals nostalgin.
Är det nån som kan nåt om monoski? Är det svårt? Måste man åka i overall? Var kan man köpa en bräda? Vad kostar en bräda? Kan man ha vanliga pjäxor? Hur mycket brudar får man på afterskin?

Monoski
Kan inte påstå att jag vet mycket om monoski men det jag vet är i alla fall att du kan ha dina vanliga pjäxor. Tror att dom är rätt dyra (i förhållande till vad du får) tack vare nostalgivärdet.
Åkte med en kompis som hade lånat en monoski och han ansåg att det inte alls var speciellt roligt. Däremot drog den åt sig mycket blickar i backen och i liftkön, är ju ett plus om man som alla jibbkidzen - gillar att synas :)

// Finnudin

Ps. Overall ska absolut övervägas för att riktigt få den där 80-talskänslan Ds.

Monoski
Hej

Det finns flera tillverkare som producerar nya monoskidor. Jag har själv nyligen köpt en monoskida från USA. Totalt med bindningar och frakt gick den på 5200kr.

Jag köpte den via Scott Gordon på www.chronicski.biz. Av honom får du mycket bra hjälp och svar på de frågor du har.

De tillverkare jag känner till är: Lunar, Duret och Swell Panik. Du hittar dem enkelt på någon sökmotor.

MVH / Henrik Maude

Tillbaka
Topp