Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 248155" data-attributes="member: 12646"><p>Hej hej!</p><p></p><p>Tyvärr kan jag bara ge råd om Monster 82:an då de är de enda av ovanstående par jag testat.</p><p></p><p>Jag tror nämligen att M82:an skulle passa dig perfekt!</p><p>Jag upplevde stor skillnad på Monster 77 och Monster 82..</p><p>(ej testat 75:an... vill ändå tro att 75:an och 77:an är hyffsat lika..) </p><p>Skillnaden i känsla mellan dessa par, som tror jag beror på att 82:an är en klassisk sandwishkonstruktion medans 77:an har skumkärna, är enorm enligt mig.</p><p></p><p>Jag upplevde 77:an som ganska "fladdrig och halvdöd" i känslan medans 82:an uppfattades betydligt mer som en "skön och givande skida med tryck i" </p><p>(jaha, vad menar jag med detta då????, jösses vad jobbigt med subjektiva känslor..)</p><p></p><p>Med 82:an har jag tex. inga problem med att köra GS-bana med ett bra resultat.</p><p>(bra test enligt mig hur skidorna funkar under press.. (fart + hårt, slagit underlag..)) </p><p>Skidan pallar detta utan allt för stora problem. </p><p>(självklart funkar en race stock GS mycket bättre i storslalombana..)</p><p></p><p>Några korta subjektiva komentarer: (82:an vs. 77:an)</p><p>82:an kräver "en lite mer driven" pilot för att få ut max av den än vad 77:an kräver. </p><p>82:an har bättre kantgrepp.</p><p>82:an funkar bättre i kortsväng än 77:an.</p><p>77:an känns mer förlåtande än vad 82:an gör.</p><p>82:an känns bättre i "mjuksnö" pga. extra bärighet under foten.</p><p></p><p>Men en liten brasklapp, jag kanske är partisk, jag tycker nämligen att 82:an är den bästa allroundskida som finns för närvarande...</p><p></p><p></p><p>Hoppas detta hjälper dig något!</p><p></p><p>MVH</p><p>Henrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 248155, member: 12646"] Hej hej! Tyvärr kan jag bara ge råd om Monster 82:an då de är de enda av ovanstående par jag testat. Jag tror nämligen att M82:an skulle passa dig perfekt! Jag upplevde stor skillnad på Monster 77 och Monster 82.. (ej testat 75:an... vill ändå tro att 75:an och 77:an är hyffsat lika..) Skillnaden i känsla mellan dessa par, som tror jag beror på att 82:an är en klassisk sandwishkonstruktion medans 77:an har skumkärna, är enorm enligt mig. Jag upplevde 77:an som ganska "fladdrig och halvdöd" i känslan medans 82:an uppfattades betydligt mer som en "skön och givande skida med tryck i" (jaha, vad menar jag med detta då????, jösses vad jobbigt med subjektiva känslor..) Med 82:an har jag tex. inga problem med att köra GS-bana med ett bra resultat. (bra test enligt mig hur skidorna funkar under press.. (fart + hårt, slagit underlag..)) Skidan pallar detta utan allt för stora problem. (självklart funkar en race stock GS mycket bättre i storslalombana..) Några korta subjektiva komentarer: (82:an vs. 77:an) 82:an kräver "en lite mer driven" pilot för att få ut max av den än vad 77:an kräver. 82:an har bättre kantgrepp. 82:an funkar bättre i kortsväng än 77:an. 77:an känns mer förlåtande än vad 82:an gör. 82:an känns bättre i "mjuksnö" pga. extra bärighet under foten. Men en liten brasklapp, jag kanske är partisk, jag tycker nämligen att 82:an är den bästa allroundskida som finns för närvarande... Hoppas detta hjälper dig något! MVH Henrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Tillbaka
Topp