Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vita_tubsockor" data-source="post: 248185" data-attributes="member: 16223"><p>Hej</p><p></p><p>Jag är ungefär lika lång som du och väger ungefär lika mycket. Är väldigt sällan i parken utan försöker åka så mkt lössnö som jag kan. </p><p>Jag har inte kört någon av de skidor som du nämner, däremot införskaffade jag mig ett par Monster 88 i längd 186 cm. Jag är riktigt, riktigt nöjd med dessa. </p><p>I pisten åker jag mest stora svängar i hög fart . Men med de krav som jag har i pisten funkar 88'an (som är 89 mm i midjan...) riktigt bra med bra kantgrepp.</p><p>Skidan har ett fint flyt i lössnön, är lättmanövrerade när det är lite trixigare och stabila när det går undan lite mer.</p><p>82'an borde ju rimligen vara lite ännu lite vassare och kvickare i pisten än 88'an medan 88'an borde vara lite vassare i lössnön så det blir väl en prioriteringsfråga ... jag är iaf grymmt nöjd med mina skidor.</p><p></p><p>Lycka till</p><p></p><p>/J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vita_tubsockor, post: 248185, member: 16223"] Hej Jag är ungefär lika lång som du och väger ungefär lika mycket. Är väldigt sällan i parken utan försöker åka så mkt lössnö som jag kan. Jag har inte kört någon av de skidor som du nämner, däremot införskaffade jag mig ett par Monster 88 i längd 186 cm. Jag är riktigt, riktigt nöjd med dessa. I pisten åker jag mest stora svängar i hög fart . Men med de krav som jag har i pisten funkar 88'an (som är 89 mm i midjan...) riktigt bra med bra kantgrepp. Skidan har ett fint flyt i lössnön, är lättmanövrerade när det är lite trixigare och stabila när det går undan lite mer. 82'an borde ju rimligen vara lite ännu lite vassare och kvickare i pisten än 88'an medan 88'an borde vara lite vassare i lössnön så det blir väl en prioriteringsfråga ... jag är iaf grymmt nöjd med mina skidor. Lycka till /J [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Tillbaka
Topp