Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sgtjools" data-source="post: 248753" data-attributes="member: 64087"><p>Tjena! </p><p></p><p>Till skillnad från de andra som skrivit skulle jag vilja lyfta fram Scott Aztec! Som jag vägrar släppa taget om! Har kört med skidan nu i 3 säsonger och den fungerar överallt... Jag är ca: 177 och väger ca: 67kilo. Jag rekomenderar den varmt för alla som vill ha en bra allroundskida, den flyter fram riktigt fint i lössnö, mkt överaskande faktiskt p.g.a. den ändå relativt smala midjan. I pisten kommer den nog utvalda radien till sin fulla rätta! Storslalom svängar och mindre korta svängar på skäret är en fröjd som ibland nästan gjort mig tårögd. När man bara kan ligga på och mata ner för pisten samtidigt som man kan ta en avstickare genom ett ungtallsparti med några deci lössnö utan att tappa momentum. </p><p></p><p>Det kallar jag bra en allroundskida! Det enda negativa med den är att den är lite väl hård för mig i isiga partier, i höga farter. Men med dina extra kilon borde det inte vara något problem... och för de andra, vem vill åka i en isbana?</p><p></p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sgtjools, post: 248753, member: 64087"] Tjena! Till skillnad från de andra som skrivit skulle jag vilja lyfta fram Scott Aztec! Som jag vägrar släppa taget om! Har kört med skidan nu i 3 säsonger och den fungerar överallt... Jag är ca: 177 och väger ca: 67kilo. Jag rekomenderar den varmt för alla som vill ha en bra allroundskida, den flyter fram riktigt fint i lössnö, mkt överaskande faktiskt p.g.a. den ändå relativt smala midjan. I pisten kommer den nog utvalda radien till sin fulla rätta! Storslalom svängar och mindre korta svängar på skäret är en fröjd som ibland nästan gjort mig tårögd. När man bara kan ligga på och mata ner för pisten samtidigt som man kan ta en avstickare genom ett ungtallsparti med några deci lössnö utan att tappa momentum. Det kallar jag bra en allroundskida! Det enda negativa med den är att den är lite väl hård för mig i isiga partier, i höga farter. Men med dina extra kilon borde det inte vara något problem... och för de andra, vem vill åka i en isbana? Lycka till! /johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monster 82 vs Scott Aztec Pro vs Karma
Tillbaka
Topp