Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Monte Rosa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 52670" data-attributes="member: 13851"><p>Läste artikeln om Monte Rosa i Göteborgsposten</p><p>Kul skriven men ganska vilseledande för den oinvigde vill jag påstå. Förmodligen pröjsade Sportresor resan.</p><p>Alla som varit i området vet ju att vill man även åka skidor i Alagna är Campoluc dit Sportresor tar sina resenärer det sämsta boendealternativet</p><p>Sen beträffande helikopterskidåkningen påstås att man ej behöver vara bättre än medelåkare för att klara turen till Zermatt!!!!!! Ett oansvarigt påstående. Ok turen är ej brant men högalpin skidåkning från över 4000 m är för en oacklimatiserad veckoturist är ingen lek. Och vid några passager skall man med total kontroll åka över crevasser inknuten i rep. Vi gjorde flera lyft i området men inget var värt pengarna. Zermatturen den sämsta skidåkningsmässigt</p><p>Ska ni flyga åk till Val Grischence i stället. Ligger på andra sidan Aostadalen. </p><p>Vid en såna här turer förutsätter guiden att deltagarna kan ta vara på sej själva och turen är så lång att det finns ingen tid för skidskola.</p><p>När jag gjorde turen startade vi strax nedanför toppstation på äggliften ovanför Gressoney, och fast vi var andra grupp att lyfta var det full attack hela vägen runt med en macka i liften som lunch. Trots att man inte åker ända ner till Zermatt är det riktigt bråttom. Skulle någon i gruppen bli trött och paja ur då hinner man inte hem.</p><p>Men visst är det kul att flyga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 52670, member: 13851"] Läste artikeln om Monte Rosa i Göteborgsposten Kul skriven men ganska vilseledande för den oinvigde vill jag påstå. Förmodligen pröjsade Sportresor resan. Alla som varit i området vet ju att vill man även åka skidor i Alagna är Campoluc dit Sportresor tar sina resenärer det sämsta boendealternativet Sen beträffande helikopterskidåkningen påstås att man ej behöver vara bättre än medelåkare för att klara turen till Zermatt!!!!!! Ett oansvarigt påstående. Ok turen är ej brant men högalpin skidåkning från över 4000 m är för en oacklimatiserad veckoturist är ingen lek. Och vid några passager skall man med total kontroll åka över crevasser inknuten i rep. Vi gjorde flera lyft i området men inget var värt pengarna. Zermatturen den sämsta skidåkningsmässigt Ska ni flyga åk till Val Grischence i stället. Ligger på andra sidan Aostadalen. Vid en såna här turer förutsätter guiden att deltagarna kan ta vara på sej själva och turen är så lång att det finns ingen tid för skidskola. När jag gjorde turen startade vi strax nedanför toppstation på äggliften ovanför Gressoney, och fast vi var andra grupp att lyfta var det full attack hela vägen runt med en macka i liften som lunch. Trots att man inte åker ända ner till Zermatt är det riktigt bråttom. Skulle någon i gruppen bli trött och paja ur då hinner man inte hem. Men visst är det kul att flyga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Monte Rosa
Tillbaka
Topp