Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera Beast
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1058557" data-attributes="member: 101904"><p>Någon mer än jag som har problem att få fast tådelen ordentligt? Med skruvarna fastdragna blev det fortfarande en liten glipa kvar vid ena främre skruven mellan tåplattan och skidan. Tryckde man på bindningen satt den inte riktigt fast utan glappade.</p><p></p><p>På den första tådelen tog jag bort alla skruvar och lät epoxyn stela. Sen tog jag bort "vulkankanterna" som skapats runt hålen. Runt den skruven som inte riktigt tryckte ner bindningen var det extra mycket vulkan. Jag passade också på att borra ur tåplattans skruvhål för att vara säker på att skruvarna tar i skidan och inte i bindningen. Efter att jag borrat ur den stelnade epoxyn monterade jag igen (noga med att skruvarna gick i samma gängor) och nu kom den ner ordentligt.</p><p></p><p>För tådel nummer två försänkte jag borrhålen i skidan lite lätt för att slippa vulkanerna och borrade även ur tåplattan. Hålen i skidan är tillräckligt djupa och jag skruvar i skruvarna jämnt i kryssmönster som man drar fast ett bilhjul. Men! Samma problem igen att den ena främre skruven inte trycker ner tåplattan ordentligt. Efter att ha tagit bort bindningen och inspekterat hålen är det i alla fall inga vulkaner längre...</p><p></p><p>Nån som har ett tips eller två? Häldelarna var inga problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1058557, member: 101904"] Någon mer än jag som har problem att få fast tådelen ordentligt? Med skruvarna fastdragna blev det fortfarande en liten glipa kvar vid ena främre skruven mellan tåplattan och skidan. Tryckde man på bindningen satt den inte riktigt fast utan glappade. På den första tådelen tog jag bort alla skruvar och lät epoxyn stela. Sen tog jag bort "vulkankanterna" som skapats runt hålen. Runt den skruven som inte riktigt tryckte ner bindningen var det extra mycket vulkan. Jag passade också på att borra ur tåplattans skruvhål för att vara säker på att skruvarna tar i skidan och inte i bindningen. Efter att jag borrat ur den stelnade epoxyn monterade jag igen (noga med att skruvarna gick i samma gängor) och nu kom den ner ordentligt. För tådel nummer två försänkte jag borrhålen i skidan lite lätt för att slippa vulkanerna och borrade även ur tåplattan. Hålen i skidan är tillräckligt djupa och jag skruvar i skruvarna jämnt i kryssmönster som man drar fast ett bilhjul. Men! Samma problem igen att den ena främre skruven inte trycker ner tåplattan ordentligt. Efter att ha tagit bort bindningen och inspekterat hålen är det i alla fall inga vulkaner längre... Nån som har ett tips eller två? Häldelarna var inga problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera Beast
Tillbaka
Topp