Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Montera bindningar ’mid sole’
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1284131" data-attributes="member: 122396"><p><strong>ALLT I DENNA POST ÄR HELT FEL!!!!</strong></p><p></p><p>Bara för att öka din osäkerhet så har jag alltid monterat mina 75mm 1-2 centimeter längre fram än rekommendationen. Testade en gång att montera boot center, men det var ju helt omöjligt att åka vettigt på. Alldeles för mycket bakvikt.. Fick montera om dom. När dom är längre fram tyckte jag att åkningen blev mycket mer aggressiv, och man kan göra snabba små svängar, den normal monterade slutade med att jag hade vikten på hälen och inte framfoten ch det blev sladdrigt och obalanserat.</p><p></p><p>Kan ju också vara min bristfälliga åkteknik som talar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1284131, member: 122396"] [B]ALLT I DENNA POST ÄR HELT FEL!!!![/B] Bara för att öka din osäkerhet så har jag alltid monterat mina 75mm 1-2 centimeter längre fram än rekommendationen. Testade en gång att montera boot center, men det var ju helt omöjligt att åka vettigt på. Alldeles för mycket bakvikt.. Fick montera om dom. När dom är längre fram tyckte jag att åkningen blev mycket mer aggressiv, och man kan göra snabba små svängar, den normal monterade slutade med att jag hade vikten på hälen och inte framfoten ch det blev sladdrigt och obalanserat. Kan ju också vara min bristfälliga åkteknik som talar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Montera bindningar ’mid sole’
Tillbaka
Topp