Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera FKS 180 med eller utan medföljande 5mm shims
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1067873" data-attributes="member: 99032"><p>Det vanligaste för klassisk åkning är väl att montera utan schimsen. Men jag kan tänka mig att för en någorlunda centrerad montering och kanske en del baklängesåkning att en mer neutral stans har sina fördelar och schimsen kan komma till sin rätt. Men vilket som är bäst för dig, din åkstil och dina preferenser tror jag nog att bara du själv kan avgöra. </p><p></p><p>Om du vill söka mer specifikt på hur åkegenskaper förändras med pjäxans lutning mot skidan så sök på t.ex: binding delta, binding ramp angle etc..</p><p></p><p>Men du har ju facit bara lite meck bort. Eftersom du sitter på alla prylarna är det ju bara att du testar båda alternativen och känner efter vad som känns bäst just för dig. Välj vilket som och montera. Kör skidorna nån dag i olika förhållanden och testa sen den andra varianten.</p><p></p><p>Edit. Se bara till att använda de längre skruvarna med schimsen på plats.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1067873, member: 99032"] Det vanligaste för klassisk åkning är väl att montera utan schimsen. Men jag kan tänka mig att för en någorlunda centrerad montering och kanske en del baklängesåkning att en mer neutral stans har sina fördelar och schimsen kan komma till sin rätt. Men vilket som är bäst för dig, din åkstil och dina preferenser tror jag nog att bara du själv kan avgöra. Om du vill söka mer specifikt på hur åkegenskaper förändras med pjäxans lutning mot skidan så sök på t.ex: binding delta, binding ramp angle etc.. Men du har ju facit bara lite meck bort. Eftersom du sitter på alla prylarna är det ju bara att du testar båda alternativen och känner efter vad som känns bäst just för dig. Välj vilket som och montera. Kör skidorna nån dag i olika förhållanden och testa sen den andra varianten. Edit. Se bara till att använda de längre skruvarna med schimsen på plats. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera FKS 180 med eller utan medföljande 5mm shims
Tillbaka
Topp