Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Montera monoski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bigbadwolfen" data-source="post: 1098915" data-attributes="member: 155904"><p>Tjena! </p><p>Ska iväg till fjällen snart och åka lite våråkning med familjen. Då det är lite sent på säsongen räknar jag med slushy förhållanden så tänkte få tummen ur och fixa min monoski. </p><p>Efter mkt läsande har jag kommit fram till att de vanlligaste problemen är för klena bindningar samt att man rycker bindnigarna ur monoskin. Min plan är nu att lösa dessa problem genom att 1. montera racebindningar (maxar ut på DIN 18 eller högre) och 2. montera bindningarna med "t-nuts" under belaget. (skära bort en del av belaget, montera t-nuts via undersidan och sen smälla på en bit nytt belag).</p><p></p><p>För en amatör som mig låter detta som en hyfsat bra idè iaf men hade vart kul att höra era tankar och råd. </p><p>Är jag en idiot som kommer kvadda den fina monoskin eller kommer detta (eventuellt) att funka?</p><p></p><p>Kan tillägga att det är en ONS från sent 80-tal/tidigt 90-tal)</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bigbadwolfen, post: 1098915, member: 155904"] Tjena! Ska iväg till fjällen snart och åka lite våråkning med familjen. Då det är lite sent på säsongen räknar jag med slushy förhållanden så tänkte få tummen ur och fixa min monoski. Efter mkt läsande har jag kommit fram till att de vanlligaste problemen är för klena bindningar samt att man rycker bindnigarna ur monoskin. Min plan är nu att lösa dessa problem genom att 1. montera racebindningar (maxar ut på DIN 18 eller högre) och 2. montera bindningarna med "t-nuts" under belaget. (skära bort en del av belaget, montera t-nuts via undersidan och sen smälla på en bit nytt belag). För en amatör som mig låter detta som en hyfsat bra idè iaf men hade vart kul att höra era tankar och råd. Är jag en idiot som kommer kvadda den fina monoskin eller kommer detta (eventuellt) att funka? Kan tillägga att det är en ONS från sent 80-tal/tidigt 90-tal) Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Montera monoski
Tillbaka
Topp