Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Montera monoski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 1098916" data-attributes="member: 13343"><p>Nu var det iofs 30 år sedan jag åkte mono men har kört både i Chamonix och Verbier. Fantastisk upplevelse i tung upppkörd lössnö. Går genom precis vad som helst. Vet inte varifrån du fått att du måste ha DIN 18 bindningar, tjusningen med mono är ju inte direkt i stenhård isig pist utan i brutal tung lössnö (och i puder också självklart) och då gäller som alltid "stå mitt på plankan med lätt tryck på bakändan" och låt plankan göra jobbet. Du kommer ju alldrig att korsa skidorna eller att stå för mycket på innerskidan så jag upplevde snarare att du kan ha bindningarna löst ställda. Att man skulle rycka bindningarna ur skidorna verkar också konstigt, om du inte tänker droppa högt och landa med kopiöst mycket bakvikt hela tiden. Men stå rätt så borde en vanlig bindning moterad på vanligt sätt fungera perfekt.</p><p></p><p>Sedan så undrar jag var du tror dig finna Slush i fjällen i påsk. Verkar ju snarare vara svinkallt, kalblåst på fjället och superdump i skogen om man tror på SMHI.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 1098916, member: 13343"] Nu var det iofs 30 år sedan jag åkte mono men har kört både i Chamonix och Verbier. Fantastisk upplevelse i tung upppkörd lössnö. Går genom precis vad som helst. Vet inte varifrån du fått att du måste ha DIN 18 bindningar, tjusningen med mono är ju inte direkt i stenhård isig pist utan i brutal tung lössnö (och i puder också självklart) och då gäller som alltid "stå mitt på plankan med lätt tryck på bakändan" och låt plankan göra jobbet. Du kommer ju alldrig att korsa skidorna eller att stå för mycket på innerskidan så jag upplevde snarare att du kan ha bindningarna löst ställda. Att man skulle rycka bindningarna ur skidorna verkar också konstigt, om du inte tänker droppa högt och landa med kopiöst mycket bakvikt hela tiden. Men stå rätt så borde en vanlig bindning moterad på vanligt sätt fungera perfekt. Sedan så undrar jag var du tror dig finna Slush i fjällen i påsk. Verkar ju snarare vara svinkallt, kalblåst på fjället och superdump i skogen om man tror på SMHI. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Montera monoski
Tillbaka
Topp