Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Montera om bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1293628" data-attributes="member: 83225"><p>Pluggen i kombo med trälim är en lat lösning som man använder för att snabbt och smidigt göra skidan vattentät. Har du däremot tid på dig är det förstås bättre att plocka fram lamineringsepoxi. Den rinner ner i hålet utan några större problem. Vill du sen ha en rejält stabil lösning så blandar du ut epoxin med filler och sen kan du utan problem borra och skruva rakt ner i samma hål eller med överlapp. Jag hittar inte nu men jag vet att det finns i nån gammal tråd här där man tom får högre dragstyrka från sådana hål än från ett jungfruligt hål. Så allt handlar ju om vad man vill uppnå. Är man ok med att hamna lite fel i längsled, har bråttom och vill ha billigast lösning så slår man i en plugg med trälim. Har man gott om tid och vill stå rätt på skidan limmar man hålet med epoxi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1293628, member: 83225"] Pluggen i kombo med trälim är en lat lösning som man använder för att snabbt och smidigt göra skidan vattentät. Har du däremot tid på dig är det förstås bättre att plocka fram lamineringsepoxi. Den rinner ner i hålet utan några större problem. Vill du sen ha en rejält stabil lösning så blandar du ut epoxin med filler och sen kan du utan problem borra och skruva rakt ner i samma hål eller med överlapp. Jag hittar inte nu men jag vet att det finns i nån gammal tråd här där man tom får högre dragstyrka från sådana hål än från ett jungfruligt hål. Så allt handlar ju om vad man vill uppnå. Är man ok med att hamna lite fel i längsled, har bråttom och vill ha billigast lösning så slår man i en plugg med trälim. Har man gott om tid och vill stå rätt på skidan limmar man hålet med epoxi. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Montera om bindning
Tillbaka
Topp