Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av bindning Atris
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1142993" data-attributes="member: 12152"><p>Helt rätt. Det var också därför jag inte rekommenderade en exakt punkt utan gav tre alternativ med en kort beskrivning av vad jag tror passar olika typer av åkare. </p><p></p><p>Jag brukar passa på att testa monteringspunkter på ett antal typskidor under skidtester så att jag får en uppdaterad bild av vad jag föredrar. Testar man ett antal olika skidor och bara 2-3 monteringspunkter på varje så får man snart en bild av ungefär vad man har för referens mot marknaden och några specifika märken. Det är därmed inte sagt att man alltid ska göra si eller så oavsett skidmodell utan det skiljer väldigt mycket beroende på vad det är för typ av skida och vem som har byggt den. Men en bild av hur man förmodligen kommer att tycka om lite olika skidor kan man snabbt skaffa sig. För mig kan det vara 3 cm bakmontering på riktigt bc-jibbinriktade symmetriska modeller eller 3-4 cm frammontering från märken som konstant verkar bakmontera på tok för mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1142993, member: 12152"] Helt rätt. Det var också därför jag inte rekommenderade en exakt punkt utan gav tre alternativ med en kort beskrivning av vad jag tror passar olika typer av åkare. Jag brukar passa på att testa monteringspunkter på ett antal typskidor under skidtester så att jag får en uppdaterad bild av vad jag föredrar. Testar man ett antal olika skidor och bara 2-3 monteringspunkter på varje så får man snart en bild av ungefär vad man har för referens mot marknaden och några specifika märken. Det är därmed inte sagt att man alltid ska göra si eller så oavsett skidmodell utan det skiljer väldigt mycket beroende på vad det är för typ av skida och vem som har byggt den. Men en bild av hur man förmodligen kommer att tycka om lite olika skidor kan man snabbt skaffa sig. För mig kan det vara 3 cm bakmontering på riktigt bc-jibbinriktade symmetriska modeller eller 3-4 cm frammontering från märken som konstant verkar bakmontera på tok för mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av bindning Atris
Tillbaka
Topp