Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av bindningar på skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 848712" data-attributes="member: 13863"><p>Genom att flytta bindningen någon eller några centimeter bakåt kan man få bättre flyt och stabilitet i lössnö. Skidan belastas då längre bak och ger ett visst "lyft" åt brättet (tipen) vilket kan vara en fördel. Nackdelen är att skidan kan upplevas som mindre kvick och eftersom du inte får samma tryck på framdelen av skidan när du startar en sväng.</p><p></p><p>Men... vad är det du upplever som knepigt i djupsnön?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 848712, member: 13863"] Genom att flytta bindningen någon eller några centimeter bakåt kan man få bättre flyt och stabilitet i lössnö. Skidan belastas då längre bak och ger ett visst "lyft" åt brättet (tipen) vilket kan vara en fördel. Nackdelen är att skidan kan upplevas som mindre kvick och eftersom du inte får samma tryck på framdelen av skidan när du startar en sväng. Men... vad är det du upplever som knepigt i djupsnön? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av bindningar på skida
Tillbaka
Topp