Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
montering av bindningarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Phedrix" data-source="post: 28709" data-attributes="member: 2334"><p>hallå </p><p></p><p>jag har införskaffat ett par beg. skidor och funderar lite i min ensamhet var på skidan man ska montera bindningen...ja, det är något med skidans viktcentrum, men vad? är det där som tårna ska vara eller fotens mitt eller? och på de skidorna som jag har framför mig (völkl explosive) så finns det ett litet sträck på sidan av skidorna men om jag balanserar skidorna så är det inte i "viktcentum" utan ca 8cm bakom och de bindningar som suttit på innan ligger ungefär mellan sträcket och ballanspunkten... </p><p></p><p>är det någon skillnad på telisar och alpint? de ska funka till all åkning men mer åt lössnösurf än jibb... </p><p></p><p>MVH</p><p>Fredrik </p><p></p><p>ps! jag säger bara "ski open"...ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Phedrix, post: 28709, member: 2334"] hallå jag har införskaffat ett par beg. skidor och funderar lite i min ensamhet var på skidan man ska montera bindningen...ja, det är något med skidans viktcentrum, men vad? är det där som tårna ska vara eller fotens mitt eller? och på de skidorna som jag har framför mig (völkl explosive) så finns det ett litet sträck på sidan av skidorna men om jag balanserar skidorna så är det inte i "viktcentum" utan ca 8cm bakom och de bindningar som suttit på innan ligger ungefär mellan sträcket och ballanspunkten... är det någon skillnad på telisar och alpint? de ska funka till all åkning men mer åt lössnösurf än jibb... MVH Fredrik ps! jag säger bara "ski open"...ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
montering av bindningarna
Tillbaka
Topp