Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
montering av bindningarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasR" data-source="post: 28720" data-attributes="member: 14244"><p>blev lite nyfiken efter HitMe och Mini1 debatt om telisbindingensplacering här i samhället och förutom det självklara att den hör hemma på ett par lagg monterade i färdriktningen, så var jag ut i garaget och mätte på mina Head Monster iM85 enligt de ovan föreslagna metoderna och kom fram till följande resultat:</p><p></p><p>luftmått/2, viktcentrum, pjäxansmitt placerad vid fabrikantens centrummarkering på skidan, så hamnar mina Cobra bindningar på exakt samma ställe. så använd den metod ni tycker passar bäst och montera efter den. </p><p></p><p>och är det ett par cobra bindingar med carve-plate som ska monteras så har rottefella varit smarta och gjort ett sikthål i carve-plattan, vilket gör det hela ännu enklare vid montering...</p><p></p><p></p><p></p><p>(jag monterar alltid mina telisbindningar med att balansera fram skidans viktcentrum +3cm (strl 28.0)).</p><p></p><p>lycka till!</p><p></p><p>:: jonte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasR, post: 28720, member: 14244"] blev lite nyfiken efter HitMe och Mini1 debatt om telisbindingensplacering här i samhället och förutom det självklara att den hör hemma på ett par lagg monterade i färdriktningen, så var jag ut i garaget och mätte på mina Head Monster iM85 enligt de ovan föreslagna metoderna och kom fram till följande resultat: luftmått/2, viktcentrum, pjäxansmitt placerad vid fabrikantens centrummarkering på skidan, så hamnar mina Cobra bindningar på exakt samma ställe. så använd den metod ni tycker passar bäst och montera efter den. och är det ett par cobra bindingar med carve-plate som ska monteras så har rottefella varit smarta och gjort ett sikthål i carve-plattan, vilket gör det hela ännu enklare vid montering... (jag monterar alltid mina telisbindningar med att balansera fram skidans viktcentrum +3cm (strl 28.0)). lycka till! :: jonte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
montering av bindningarna
Tillbaka
Topp