montering av bindningarna

goplay

Ny medlem
hey! kör på ett par skidor som är bakmonterade och det är inte meningen att dom ska vara det, för att "KÄRNAN" (där det är som tjockast) ska bindnigarna sitta!

Nu till frågan. går det att flytta bindningarna till mitten fast skidan är gjord för att inte flytta bindningarna till mitten.

tacksam för svar. Peace

jag fattade ingenting av vad du menade, och tror inte att någon annan gör det heller. Du vet väl att det är 13-årsgräns på forumet?

R-R sa:
jag fattade ingenting av vad du menade, och tror inte att någon annan gör det heller. Du vet väl att det är 13-årsgräns på forumet?
vad jag tror killen menade var om det gör något om man monterar om bindningarna till mitten av skidan när dem redan vart monterade lite längre bak på skidan. Jag tror inte det funkar då det blir en del hål som sitter på skidan och det samlas fukt i skidan. Kanske om man täpper igen hålen med något speciellt spackel, dock är jag inte säker men tror i alla fall det är så...

Lämna in de på verkstad för ommontering det kostar inte mycket och är enkelt gjort. De pluggar bara de gamla hålen och gör nya hål. Inget som påverkar skidans egenskaper.

Hej jag har köpt k2 press och bad dom på affären att mittmontera men när jag fick dom så var dom monterade ca 5cm bakom mitten. Det finns 2 märkningar där man kunde montera en bak på skidan och en nära mitten och det var där han montera. Är det bra när man ska åka park eller sa man ha på mitten av skidan? tacksam för svar :)

Tja lånar tråden lite.
har nya skidor och bindningar men måste montera de själv eller pappa alltså för köpte de på internet. När man ska mittmontera är de pjäxans mitt som ska va på mitten av skidan och bindningarna sedan så de passar eller hur ska man göra ?
Tack på förhand

Brattis sa:
Tja lånar tråden lite.
har nya skidor och bindningar men måste montera de själv eller pappa alltså för köpte de på internet. När man ska mittmontera är de pjäxans mitt som ska va på mitten av skidan och bindningarna sedan så de passar eller hur ska man göra ?
Tack på förhand
Gå till intersport7stadium/teamsportia eller vilken sportaffär du vill så fixar de det åt dej. Slipper du göra fel.

Senast ändrad:
Felixus sa:
Brattis sa:
Tja lånar tråden lite.
Tack på förhand
Gå till intersport7stadium/teamsportia eller vilken sportaffär du vill så fixar de det åt dej. Slipper du göra fel.
Eller gör det själv om du inte har tummen centralt placerad, det troligaste är att intersport/stadium/teamsportia sköter felmonteringen åt dig!
Edit: Utmärkt guide som visar steg för steg, om du vågar göra det själv.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48290

Senast ändrad:
Henck sa:
Felixus sa:
Brattis sa:
Tja lånar tråden lite.
Tack på förhand
Eller gör det själv om du inte har tummen centralt placerad, det troligaste är att intersport/stadium/teamsportia sköter felmonteringen åt dig!
Edit: Utmärkt guide som visar steg för steg, om du vågar göra det själv.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48290
Thanks, asså pappa kommer göra de då och han har monterat mycke skidor förr men har aldrig mittmonterat så han undra hur man skulle göra :D

Felixus sa:
Brattis sa:
Tja lånar tråden lite.
Tack på förhand
eller gör det själv så det blir rätt. då intersport och sånt skit ofta gör åt helvete fel. till exempel som för mig. skulle ha mitt. men när jag kontroll mätte var det 1cm framför mitt. splitternya t-halls :D
ska du ha mittmonterat så är det som du skriver. pjäxans mitt på mitten av skidan. alltså skidans längd delat på 2. inget annat

Tillbaka
Topp