Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Quest 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1040800" data-attributes="member: 83225"><p>Jag hijackar tråden lite och tänker att det kanske finns nån som är lite sugen på att snacka prylnörderi så här i sommarvärmen (ah nåja, lite varmt för skidåkning iaf). </p><p></p><p>Jag har låtit prylbögandet ta överhanden totalt efter några år av väldigt nöjt åkande på Bibbysar. Valet föll på ett par Q115, efter att ha provåkt ett par efter en rejäl dump i Alagna i vintras. Det jag gick igång på var surfandet som jag inte upplever att Bibbyn gör på samma sätt. Där Bibbyn går grymt fint I snön gick Q115 finfint PÅ snön. Det jag dock upplever som en nackdel är att tailen blir väldigt påtaglig på Q115. Där Bibbyn bara går dit jag pekar oavsett position så håller Q emot mycket mer. En av huvudanledningarna till att jag nu byter är att jag inser att det sista är ett tecken på att jag slarvar med tekniken och blir lite för bekväm i det. Att byta skida är ett sätt att tvinga mig själv att skärpa mig. </p><p></p><p>När jag provade Q115 så var den monterad på recommended line men efter den jag lånade av har 10mm kortare sulor än jag hamnade jag ju -0,5 bakom recommended. Eftersom jag upplevde det som mycket tail redan där är frågan ifall jag skulle köra på kanske -1 till slut? När jag provade Opinion fick jag montera bak rejält för att trivas men frågan är om det bara är att fortsätta den tekniska genvägen jag gärna tar? Bindningen som ska skruvas dit är en Dynafit radical FT och jag har inte en aning ifall det är svårare att flytta på en sån pga av hålbild jämfört med några andra bindningar?</p><p></p><p>Tankar och idéer mottages tacksamt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1040800, member: 83225"] Jag hijackar tråden lite och tänker att det kanske finns nån som är lite sugen på att snacka prylnörderi så här i sommarvärmen (ah nåja, lite varmt för skidåkning iaf). Jag har låtit prylbögandet ta överhanden totalt efter några år av väldigt nöjt åkande på Bibbysar. Valet föll på ett par Q115, efter att ha provåkt ett par efter en rejäl dump i Alagna i vintras. Det jag gick igång på var surfandet som jag inte upplever att Bibbyn gör på samma sätt. Där Bibbyn går grymt fint I snön gick Q115 finfint PÅ snön. Det jag dock upplever som en nackdel är att tailen blir väldigt påtaglig på Q115. Där Bibbyn bara går dit jag pekar oavsett position så håller Q emot mycket mer. En av huvudanledningarna till att jag nu byter är att jag inser att det sista är ett tecken på att jag slarvar med tekniken och blir lite för bekväm i det. Att byta skida är ett sätt att tvinga mig själv att skärpa mig. När jag provade Q115 så var den monterad på recommended line men efter den jag lånade av har 10mm kortare sulor än jag hamnade jag ju -0,5 bakom recommended. Eftersom jag upplevde det som mycket tail redan där är frågan ifall jag skulle köra på kanske -1 till slut? När jag provade Opinion fick jag montera bak rejält för att trivas men frågan är om det bara är att fortsätta den tekniska genvägen jag gärna tar? Bindningen som ska skruvas dit är en Dynafit radical FT och jag har inte en aning ifall det är svårare att flytta på en sån pga av hålbild jämfört med några andra bindningar? Tankar och idéer mottages tacksamt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Quest 115
Tillbaka
Topp