Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Scott P4!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 482755" data-attributes="member: 15091"><p>Vad står det på den monteringspunkten raggaren, core center, boot midsole, midsole, factory recommended eller helt enkelt bara ett streck rakt över skidan? Finns det fler monteringspunkter?</p><p></p><p>Jag har utgått från att boot midsole/midsole/ett streck rakt över skidan oftast betyder skärningens mitt eller åtminstone vad fabriken/skidbyggaren rekommenderar för att få ut mest av skidan. Tänker jag fel då?</p><p></p><p>Är det då inte bättre att montera bindningen så att midsole på skidan matchar midsole på pjäxan Anders? Jag är väl medveten om att det i och för sig kan bli exakt samma sak som att montera tån på skidans mittpunkt. Tån på skidans mittpunkt låter lite luddigt bara =).</p><p></p><p>Att bl a Line skriver ut "stance back" i sina specifikationer om skidorna tycker jag är väldigt bra. M.a.o. hur långt bak monteringspunkten är från skidans mittpunkt.</p><p>Mothership 185: 83 mm</p><p>EP Pro 185: 20 mm</p><p>Chronic 181: 62 mm</p><p>Invader 178: 0 mm</p><p>Notera skillnaderna, tänkvärt när man ska montera bindningen, och även kanske när man väljer skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 482755, member: 15091"] Vad står det på den monteringspunkten raggaren, core center, boot midsole, midsole, factory recommended eller helt enkelt bara ett streck rakt över skidan? Finns det fler monteringspunkter? Jag har utgått från att boot midsole/midsole/ett streck rakt över skidan oftast betyder skärningens mitt eller åtminstone vad fabriken/skidbyggaren rekommenderar för att få ut mest av skidan. Tänker jag fel då? Är det då inte bättre att montera bindningen så att midsole på skidan matchar midsole på pjäxan Anders? Jag är väl medveten om att det i och för sig kan bli exakt samma sak som att montera tån på skidans mittpunkt. Tån på skidans mittpunkt låter lite luddigt bara =). Att bl a Line skriver ut "stance back" i sina specifikationer om skidorna tycker jag är väldigt bra. M.a.o. hur långt bak monteringspunkten är från skidans mittpunkt. Mothership 185: 83 mm EP Pro 185: 20 mm Chronic 181: 62 mm Invader 178: 0 mm Notera skillnaderna, tänkvärt när man ska montera bindningen, och även kanske när man väljer skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Scott P4!
Tillbaka
Topp