Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Scott P4!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Linearob13" data-source="post: 482819" data-attributes="member: 87302"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har ett par Scott P4 och jag måste först säga att jag tycker det är en grymt rolig och skön offpistskida. Den är relativt mjuk vilket jag tycker bidrar till att den flyter på snön. </p><p></p><p>Skidan går ju att landa switch med, men måtten (134/108/123 på 181 modellen) gör den väl knappast till en "jibb-skida" som någon anmärkte på. Nu är jag ju inte extremt duktig åkare men jag kan definitivt köra hårt på skidan utan att den tappar stabiliteten.</p><p></p><p>Jag har mina monterade 1cm bakom strecket och jag är väldigt nöjd med det när jag åker djup snö (20-30cm), men samtidigt så måste jag ju tyvärr köra en hel del i pisten och det funkar bra där tycker jag.</p><p></p><p>lycka till</p><p></p><p>/Rob</p><p></p><p>Edit: Jag kan tänka mig att jag skulle vilja ha 2cm bakmontering om jag åkte mycket i djupare snö än vad jag oftast får, eller om jag hade fler av dom puderdagar jag vill ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Linearob13, post: 482819, member: 87302"] Hej, Jag har ett par Scott P4 och jag måste först säga att jag tycker det är en grymt rolig och skön offpistskida. Den är relativt mjuk vilket jag tycker bidrar till att den flyter på snön. Skidan går ju att landa switch med, men måtten (134/108/123 på 181 modellen) gör den väl knappast till en "jibb-skida" som någon anmärkte på. Nu är jag ju inte extremt duktig åkare men jag kan definitivt köra hårt på skidan utan att den tappar stabiliteten. Jag har mina monterade 1cm bakom strecket och jag är väldigt nöjd med det när jag åker djup snö (20-30cm), men samtidigt så måste jag ju tyvärr köra en hel del i pisten och det funkar bra där tycker jag. lycka till /Rob Edit: Jag kan tänka mig att jag skulle vilja ha 2cm bakmontering om jag åkte mycket i djupare snö än vad jag oftast får, eller om jag hade fler av dom puderdagar jag vill ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering av Scott P4!
Tillbaka
Topp