Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Montering av Voilé CRB
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jwunsche" data-source="post: 996412" data-attributes="member: 139084"><p>Jag hittade ett par Voilé Hardwire CRB till ett bra pris och slog till då jag tänkte att det kanske är sista chansen (de har ju slutat tillverka CRB). Dessa hade jag tänkt montera på mina gamla Fischer RC4 Race SC för att ha som en ren pistskida.</p><p></p><p>Min tanke var att montera bindningen med mitten på pjäxan (mellan 3-pin line och häl) vid skidans boot center markering. Skidan har dock en förmonterad platta (15 mm) och framdelen av bindningen sticker då ut c:a 44 mm framför plattan på skidan. Alla skruvar hamnar dock långt in på plattan (möjligen farligt när plattans egen montering). Bindningen hänger också över 2-3 mm på sidorna av plattan. Tror ni att detta har någon praktisk betydelse? (Snyggt är det ju inte.)</p><p></p><p>Jag kan inte montera bindningen längre bak på plattan för där finns inget att skruva i. Ska jag montera med "överhäng" eller ska jag försöka demontera plattan och sätta bindningen direkt på skidan (lite rädd att skidbromsen kommer ta i om man kantar skidan hårt då, den är ju ganska bred för mina 65 mm skidor)? Eller ska jag ge upp och köpa en annan bindning (7tm)?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jwunsche, post: 996412, member: 139084"] Jag hittade ett par Voilé Hardwire CRB till ett bra pris och slog till då jag tänkte att det kanske är sista chansen (de har ju slutat tillverka CRB). Dessa hade jag tänkt montera på mina gamla Fischer RC4 Race SC för att ha som en ren pistskida. Min tanke var att montera bindningen med mitten på pjäxan (mellan 3-pin line och häl) vid skidans boot center markering. Skidan har dock en förmonterad platta (15 mm) och framdelen av bindningen sticker då ut c:a 44 mm framför plattan på skidan. Alla skruvar hamnar dock långt in på plattan (möjligen farligt när plattans egen montering). Bindningen hänger också över 2-3 mm på sidorna av plattan. Tror ni att detta har någon praktisk betydelse? (Snyggt är det ju inte.) Jag kan inte montera bindningen längre bak på plattan för där finns inget att skruva i. Ska jag montera med "överhäng" eller ska jag försöka demontera plattan och sätta bindningen direkt på skidan (lite rädd att skidbromsen kommer ta i om man kantar skidan hårt då, den är ju ganska bred för mina 65 mm skidor)? Eller ska jag ge upp och köpa en annan bindning (7tm)? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Montering av Voilé CRB
Tillbaka
Topp