Montering Bindningar Salomon Rocker2 92. rådgivning söks

krutgunnar

Ny medlem
Har nu bestämt mig för att klicka på köpknappen på ett par Rocker2 92 samt Griffon eller Squire bindningar.

Vart jag åker:
Pist 70%
Park 15%
Off-pist 15%

Har knappt åkt park innan men är sugen på att testa, fastnar jag för det så blir nog någon timme extra i parken de dagar jag åker.

182 CM lång
~80 KG

Behöver nu tips på:

Vilken av bindningarna? Kan säga att jag ligger på medelnivå när det gäller åkningen.

Montering? TC eller -2 kanske? Har aldrig åkt True Center men det känns som vid den åkningen jag prioriterar ger TC inga direkta fördelar.

Jag hade inte monterat TC med tanke på hur lite fokus det är på parkåkningen. -2 låter väldigt bra faktiskt. Jag brukar köra -1,5 själv och åker betydligt mer park med dem, iaf. över 50%. Jag vet inte om du bestämt dig för längd, men med tanke på din vikt och att du främst kommer åka pist med dem rekommenderar jag 186'an. Den blir lite längre om man ska snurra och raila mycket, men åkegenskaperna är fantastiska!

Ang. de bindningarna du nämner är Griffon klart bäst, men den kan ev. vara lite underdimensionerad för dig, speciellt om du vill ha en hållbar bindning i parken. Du borde kunna få bra paketpris om du går på en Salomonbindning, förslagsvis STH14 Driver.

Nu blev det klick på R2 92 samt STH 14 driver bindningar.

-1.5 tog jag på monteringen då jag skulle tro att det blir mer park-åkning bara jag får testa på det ordentligt med riktiga lagg. (Åkt på "hyr skidor" innan utan twintip och tunga som bly).

krutgunnar sa:
Nu blev det klick på R2 92 samt STH 14 driver bindningar.

-1.5 tog jag på monteringen då jag skulle tro att det blir mer park-åkning bara jag får testa på det ordentligt med riktiga lagg. (Åkt på "hyr skidor" innan utan twintip och tunga som bly).
Håller med Krutgunnar, min bror köpte ett par Rocker 92or förra veckan med en STH 14 driver bindning, Känns som det är ett sjukt bra val, jg rekomenderar att köpa en STH 14 bindning som jag även har själv som jag är riktigt nöjd med. Grejen med Salomons bindingar är att man kan ställa in höjden på dem också så att dem passar perfekt med vilken pjäxa som helst. Den bindning är snabbare på att få tillbaka foten på rätt plats när foten trycks åt sidan som gör att den tjuvutlöser. STH 14 är både snabbare än STH 12 och Marker Griffon bindning på detta men löser ut när den verkligen ska göra det, STH 16 bindingen är till för dem som är lite större och vägen ganska mycket. Jag rekomenderar att montera bindingen lite bakom mitten (där pilen är som visar vad Företaget rekomenderar) eftersom det är en allround skida och det göra så att du får ett bättre flyt i puder och åker bättre i pisten också. Du får även det goa trycket när du ligger i en sväng i offpisten eller pisten. Både jag, Udénssport och Skistore i Göteborg rekomenderar detta.

Hoppas det var till någon hjälp.
MVh Davva.

Fyfan nu är det bara 2 veckor kvar tills premiärturen på dessa badboys :)

Ställa in förspänning, fixar en svensson det eller ska jag låta någon insatt göra detta?

Tillbaka
Topp