Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering Bindningar Salomon Rocker2 92. rådgivning söks
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DavidJ-Ivarsson" data-source="post: 978757" data-attributes="member: 135739"><p>Håller med Krutgunnar, min bror köpte ett par Rocker 92or förra veckan med en STH 14 driver bindning, Känns som det är ett sjukt bra val, jg rekomenderar att köpa en STH 14 bindning som jag även har själv som jag är riktigt nöjd med. Grejen med Salomons bindingar är att man kan ställa in höjden på dem också så att dem passar perfekt med vilken pjäxa som helst. Den bindning är snabbare på att få tillbaka foten på rätt plats när foten trycks åt sidan som gör att den tjuvutlöser. STH 14 är både snabbare än STH 12 och Marker Griffon bindning på detta men löser ut när den verkligen ska göra det, STH 16 bindingen är till för dem som är lite större och vägen ganska mycket. Jag rekomenderar att montera bindingen lite bakom mitten (där pilen är som visar vad Företaget rekomenderar) eftersom det är en allround skida och det göra så att du får ett bättre flyt i puder och åker bättre i pisten också. Du får även det goa trycket när du ligger i en sväng i offpisten eller pisten. Både jag, Udénssport och Skistore i Göteborg rekomenderar detta. </p><p></p><p>Hoppas det var till någon hjälp.</p><p>MVh Davva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DavidJ-Ivarsson, post: 978757, member: 135739"] Håller med Krutgunnar, min bror köpte ett par Rocker 92or förra veckan med en STH 14 driver bindning, Känns som det är ett sjukt bra val, jg rekomenderar att köpa en STH 14 bindning som jag även har själv som jag är riktigt nöjd med. Grejen med Salomons bindingar är att man kan ställa in höjden på dem också så att dem passar perfekt med vilken pjäxa som helst. Den bindning är snabbare på att få tillbaka foten på rätt plats när foten trycks åt sidan som gör att den tjuvutlöser. STH 14 är både snabbare än STH 12 och Marker Griffon bindning på detta men löser ut när den verkligen ska göra det, STH 16 bindingen är till för dem som är lite större och vägen ganska mycket. Jag rekomenderar att montera bindingen lite bakom mitten (där pilen är som visar vad Företaget rekomenderar) eftersom det är en allround skida och det göra så att du får ett bättre flyt i puder och åker bättre i pisten också. Du får även det goa trycket när du ligger i en sväng i offpisten eller pisten. Både jag, Udénssport och Skistore i Göteborg rekomenderar detta. Hoppas det var till någon hjälp. MVh Davva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering Bindningar Salomon Rocker2 92. rådgivning söks
Tillbaka
Topp