Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering K2 Obsethed Midsole, True center, Core center?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 986945" data-attributes="member: 136103"><p>På sportconrads:</p><p>+1 cm = en centimeter framför absoluta mitten på skidan</p><p>true center = true center</p><p>-1 cm = en centimeter bakom mitten</p><p>-2 cm = två cm bakom</p><p>och så vidare.</p><p></p><p>Är det inte så man räknar? Jag räknar så i alla fall. Känns nästan rimligt att Sean gör det också för han borde ju ha en mordernare stance på sina skidor? Alltså att han utgår från någon markerad linje som inte är mitten, och plusar 7,5 från den.. Fan jag förvirrar mig själv bara.</p><p></p><p>För i så fall så säger ju S-C emot sig själv flera gånger, eller det gör dom oavsett. </p><p><strong>"Midsole is True Center. So it would be +5 from true center. </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>The Freeride mounting point is -2 from true center. "</strong></p><p>Blir ju fel, det du pratar om kan omöjligt ligga 5 framför mitten och freeride mounting kan inte heller ligga framför mitten? Jävla tyskar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 986945, member: 136103"] På sportconrads: +1 cm = en centimeter framför absoluta mitten på skidan true center = true center -1 cm = en centimeter bakom mitten -2 cm = två cm bakom och så vidare. Är det inte så man räknar? Jag räknar så i alla fall. Känns nästan rimligt att Sean gör det också för han borde ju ha en mordernare stance på sina skidor? Alltså att han utgår från någon markerad linje som inte är mitten, och plusar 7,5 från den.. Fan jag förvirrar mig själv bara. För i så fall så säger ju S-C emot sig själv flera gånger, eller det gör dom oavsett. [b]"Midsole is True Center. So it would be +5 from true center. The Freeride mounting point is -2 from true center. "[/b] Blir ju fel, det du pratar om kan omöjligt ligga 5 framför mitten och freeride mounting kan inte heller ligga framför mitten? Jävla tyskar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering K2 Obsethed Midsole, True center, Core center?
Tillbaka
Topp