Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering Marker Kingpin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1067191" data-attributes="member: 13861"><p>Jag bor i Såå, granne med en flyktingförläggning med 600 syrier och afghaner som står på E14 och liftar in till byn varje dag. Om det inte är en bild av verkligheten i Sverige i slutet av nådens år 2015, så vet jag inte vad som är. Å andra sidan, 08-orna har precis anlänt så dom väger väl upp åt andra hållet.</p><p></p><p>I vilket fall som helst så har gåtan fått sin lösning. Mitt på Åre torg träffade jag idag på ingen mindre än Völkls starke man i Sverige, Mr Johnny Starfighter, som berättade att den först matchen av mallar som han fick visade sig ha ett tryckfel på klistermärket med mittpilen på sidan som resulterar i att bindningen monteras 8 mm för långt fram med dom. Givetvis har dom mallarna hamnat på dom två ställen jag borrat skidor på... Tyskarna har fixat nya klibbor så förhoppningsvis ska problemet snart vara löst. Men kolla först innan montering för att vara helt säker. Om mittpunkten på pjäxan linjerar med monteringslinjen på själva mallen är det fel, den ska hamna strax framför (8 mm för att vara mer exakt) för att det ska bli rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1067191, member: 13861"] Jag bor i Såå, granne med en flyktingförläggning med 600 syrier och afghaner som står på E14 och liftar in till byn varje dag. Om det inte är en bild av verkligheten i Sverige i slutet av nådens år 2015, så vet jag inte vad som är. Å andra sidan, 08-orna har precis anlänt så dom väger väl upp åt andra hållet. I vilket fall som helst så har gåtan fått sin lösning. Mitt på Åre torg träffade jag idag på ingen mindre än Völkls starke man i Sverige, Mr Johnny Starfighter, som berättade att den först matchen av mallar som han fick visade sig ha ett tryckfel på klistermärket med mittpilen på sidan som resulterar i att bindningen monteras 8 mm för långt fram med dom. Givetvis har dom mallarna hamnat på dom två ställen jag borrat skidor på... Tyskarna har fixat nya klibbor så förhoppningsvis ska problemet snart vara löst. Men kolla först innan montering för att vara helt säker. Om mittpunkten på pjäxan linjerar med monteringslinjen på själva mallen är det fel, den ska hamna strax framför (8 mm för att vara mer exakt) för att det ska bli rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montering Marker Kingpin
Tillbaka
Topp