Montering! Snälla hjalp

Gelay

Medlem
Montering! Snälla hjalp
Tjenare,
Det ar Sa att jag fick mina Nya skidor idag (K2 Public enemy)och bindningar (look p10) fick dessa uppskickade. Och nar jag trallad ner till lokala skid affaren idag sa sa dom att dom inte hade en look jig och darfor inte kunde montera mina bindningar.. vilket gav mig en tar i ogat.. Jag vet ingenting om dressa grejor, och undrar darfor om det gar att gora utan jigg och i sa fall hur? All info ar valkommen men garna sa detaljerad som mojligt. Orkade inte skriva ä
åö for jag ar i Kanada.

Tack pa forhand.

Montering! Snälla hjalp
försök kontakta tillverkaren, de borde vara väldigt tillmötesgående vid den här typen av frågor...

annars är det väll bara att höfta fram några måt som verkar lämpliga? (eller inte)

lycka till!

Montering! Snälla hjalp
Alla leverantörer säljer mallar till de bindningar de har i sortimentet. Kontakta leverantören eller en återförsäljare så kan de ta hem en mall. En mall kostar här i sverige ca 600:-

Själva monteringen kan sedan vilken sportnisse som helst sköta med en vanlig monteringsutrustning.

Lycka till

Montering! Snälla hjalp
Om du inte får hjälp från någon sportaffär, Gör du så här.
Börja med att placera skon så att skidans mittmärke för montering stämmer med den lilla pilen som markerar skons nonteringspunkt.
Sen lägger du dit tådelen så den kommer centrerad på skidan,
märk i hålen där det skall borras.
Gör likadant med bakklossen och märk på.
Sen kommer den svåra biten. Det är nämligen viktigt att borra lagom djupt och med rätt borrstorlek, men den biten borde din sportaffär kunna hjälpa dej med. Om dom inte vill hjälpa dej vet dom i alla fall vilken borr och vilket djup som skall borras, har skidan ett metallager skall dom även gängas. Viktigt är också att kleta i litet lim i borrhålen när du drar i skruvarna.
Lycka till

Montering! Snälla hjalp
Borren ska vara en monteringsborr 3,5mm. Alla sportaffärer som monterar skidor har den här borren.
Prova att gå till en annan affär och kolla också efter Rossignol mall. (Rossignol=Look)

Tillbaka
Topp