Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Montering, Völkl Explosives
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EltonJohnLennon" data-source="post: 163214" data-attributes="member: 54054"><p>Undrar om det finns någon här som har monterat telemarksbindningar</p><p> på att par explosives och vart ni i sådanna fall monterade bindningarna?</p><p> </p><p> Försöker helst montera med midsole så nära den alpina markeringen</p><p> som möjligt för att inte störa skidtillverkarens grundtanke allt för mycket.</p><p> På explosiven innebär det att three-pin line hamnar ca 4cm bakom </p><p> chord center (vilken sammanfaller med CB@CRS) och att man får en väldigt</p><p> liten tail att landa på.</p><p></p><p> Tar gärna emot förslag på en lämplig kompromiss eller kanske någon </p><p> information som kan underlätta. Just nu lutar jag åt 2,5 cm bakom CC </p><p> vilket borde resultera i en lätt frammonterad skida. </p><p></p><p> Borras skall det göras i ett par 190cm, Trollkarlsutgåvan.</p><p></p><p> Ha'de</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EltonJohnLennon, post: 163214, member: 54054"] Undrar om det finns någon här som har monterat telemarksbindningar på att par explosives och vart ni i sådanna fall monterade bindningarna? Försöker helst montera med midsole så nära den alpina markeringen som möjligt för att inte störa skidtillverkarens grundtanke allt för mycket. På explosiven innebär det att three-pin line hamnar ca 4cm bakom chord center (vilken sammanfaller med CB@CRS) och att man får en väldigt liten tail att landa på. Tar gärna emot förslag på en lämplig kompromiss eller kanske någon information som kan underlätta. Just nu lutar jag åt 2,5 cm bakom CC vilket borde resultera i en lätt frammonterad skida. Borras skall det göras i ett par 190cm, Trollkarlsutgåvan. Ha'de [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Montering, Völkl Explosives
Tillbaka
Topp