Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
monterings guide...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Walter_Gropius" data-source="post: 48653" data-attributes="member: 29348"><p>så här är det...</p><p></p><p>det finns många orsaker rill att montera på frihand. den främsta är att man inte har mallen. doch är det så att verkstäder ofta må¨ste montera på frihand även de, till telisar eller till en speciell bindning som man inte har mall till, ingen har jua alla malar, det är ju omöjligt med tanke på alla mörken och årgångar...</p><p></p><p>jag anser att det är bra att kunna, det gör en till en mer komplett alpinist. Om man som jag bor på en skidort och lever med grejerna hela tiden kommer man ofta i kontakt med situationer när nåt måste fixas.. åt en polare eller så. </p><p></p><p>om man inte behöver kunskapen är det onödigt att läsa instruktionen. men faktum kvarstår, de flesta skidåkare har inte ens koll på hur dinskalan fungerar utan tror att det är en viktskala. säkert inte ni här på forumet, men de andra semesterfirarna ute i backarna...</p><p></p><p>förövrigt är 4.1 mm en universalstorlek, att säga någonting annat tyder på okunskap. Man kan använda 4 mm eler 4.2 men det spelar ju inte speciellt stor roll. på längdskidor använder man 3.8 eller något mindre...</p><p>k.i.r</p><p>wg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Walter_Gropius, post: 48653, member: 29348"] så här är det... det finns många orsaker rill att montera på frihand. den främsta är att man inte har mallen. doch är det så att verkstäder ofta må¨ste montera på frihand även de, till telisar eller till en speciell bindning som man inte har mall till, ingen har jua alla malar, det är ju omöjligt med tanke på alla mörken och årgångar... jag anser att det är bra att kunna, det gör en till en mer komplett alpinist. Om man som jag bor på en skidort och lever med grejerna hela tiden kommer man ofta i kontakt med situationer när nåt måste fixas.. åt en polare eller så. om man inte behöver kunskapen är det onödigt att läsa instruktionen. men faktum kvarstår, de flesta skidåkare har inte ens koll på hur dinskalan fungerar utan tror att det är en viktskala. säkert inte ni här på forumet, men de andra semesterfirarna ute i backarna... förövrigt är 4.1 mm en universalstorlek, att säga någonting annat tyder på okunskap. Man kan använda 4 mm eler 4.2 men det spelar ju inte speciellt stor roll. på längdskidor använder man 3.8 eller något mindre... k.i.r wg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
monterings guide...
Tillbaka
Topp